La portavoz del BNG en el Congreso de los Diputados, Olaia Fernández Davila, ha presentado una iniciativa parlamentaria en la que pide a la ministra de Fomento, Ana Pastor, que el proyecto constructivo de la AP-9 en el puente de Rande "non prexudique aos habitantes da comarca do Morrazo". Sobre el proyecto de ampliación del puente publicado en el BOE, la diputada nacionalista pone de manifiesto que ya la federación vecinal A Chamusca, de Moaña, presentaron alegaciones en el período de exposición pública, expresando su malestar al comprobar que la propuesta "metía nun funil o tráfico do Morrazo ao impedirlles o uso dos dous carrís actuais para acceder á comarca". Davila traslada al Ministerio de Fomento que el tercer carril, en un tramo de seis kilómetros desde el enlace de Teis hasta la estación de servicio de San Simón, "é na práctica un caixón, posto que leva o tráfico do Morrazo a unha trampa sen saída".

Critica la parlamentaria socialista que el Ministerio no haya respondido a las alegaciones realizadas por los vecinos, que se vieron obligados a presentar un recurso de reposición al proyecto definitivo, y lamenta la "nula consideración cara ás lexítimas observacións sobre o proxecto, e que se limitou a dicer que as demandas dos veciños son unha cuestión localista". La parlamentaria tilda la respuesta del Ministerio de "reduccionista, que se limita a atacar sen deterse a analisar a necesidade de mellorar o proxecto para que sexa unha vía completa, integradora para todos os tráficos, veñan de onde veñan".

Para Olaia Fernández Davila "aínda estamos a tempo de enmendar erros" y subraya que "levar a un determinado tráfico a circular por un carril tan estreito só pode provocar un colapso en hora punta". La diputada del Bloque pide a Fomento transparencia e información a los concellos afectados, como Moaña, Redondela y Vilaboa, quiere saber si la ampliación de Rande "é unicamente para liberar o tráfico entre Vigo e Pontevedra"y demanda enmendar "esta deficiencia grave nunha infraestructura desta envergadura".