El Bloque Nacionalista de Silleda llevó a cabo ayer un homenaje a las maestras represaliadas por el franquismo en el municipio. La formación nacionalista recordó que todas ellas fueron "perseguidas por intentar traer a educación ao noso medio rural". Con tal motivo, y coincidiendo con la celebración del 8 de marzo, varias representantes del BNG trasdezano quisieron compensar lo que califican como "déficit de nomes femininos nas rúas de Silleda" colocando por un día nombres alternativos en las calles de Silleda y, también, de A Bandeira.

El reconocimiento efectuado ayer tuvo como protagonistas a Higinia Fraiz Villanueva, profesora de A Bandeira, Efigenia Novas Solla, maestra de Parada, Encarnación Seoane Golmar, docente de Saídres, y Elisa García Arguindey, profesora natural de Taboada. Además, las integrantes del BNG silledense aprovecharon la jornada para tener un recuerdo especial para Mariví Villaverde, compartiendo nombre con su pareja Ramón de Valenzuela. En este caso, la formación política quiso "recoñecer o seu perfil de muller galeguista e exiliada e o seu traballo a prol da recuperación da memoria histórica". La actividad recordatoria se completó con la colocación de una placa a la polígrafa Rosalía de Castro "en contraposición á rúa Camilo José Cela para facer máis visible unha escritora do século XIX e xa feminista".

Rechazo plenario

Desde el BNG de Silleda también recordaron ayer que el pasado pleno ordinario el PSOE "rexeitou unha proposta de ordenanza para compensar el déficit de nomes femininios nas rúas de Silleda". Por eso, la formación nacionalista "acordou como acto reivindicativo do 8 de marzo, colocar por un día nomes alternativos" tanto en Trasdeza como en A Bandeira. Las mujeres del BNG recordaron que "non podemos olvidar que a educación é a base para loitar contras as desigualdades e o patriarcado, e ten que ser a base para a liberación das mulleres".