Silvia Pampín / A ESTRADA

La Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galiza (Adega) acaba de alegar al proyecto sectorial de la Cidade do Moble que se pretende emplazar en Lagartóns para solicitar "a retirada do polígono da chaira de inundación do río Liñares" al entender que "está planificado interrumpindo con recheos artificiais a chaira de inundación do devandito río".

En sus alegaciones, Adega pone de relieve la "existencia na zona do hábitat prioritario 91E0 bosques de ribeira e do hábitat de interese prioritario 3260" que, a su juicio, "deben ser escrupulosamente respeitados para non provocar danos ao ecosistema do río Liñares que serve de abastecemento de auga para a vila da Estrada". Detecta "carencias flagrantes" en el Estudo de Sustentabilidade Ambiental y, entre ellas, destaca "un incompleto estudo sobre a flora e a vexetación da zona" así como la "presenza constatada polos membros da Asociación pola Defensa do Val do Liñares sobre a presenza de narcissus cyclamineus, especie protexida na categoría vulnerable polo Catálogo Galego de Especies Ameazadas". El colectivo acompaña sus alegaciones con documentación relativa a la delimitación de la zona de inundación de retorno de 500 años en la que "se observa como hai taludes e naves industriais proxectadas na zona inundable" y con una foto de la zona que se inundó en el 2000. Reclama de Innovación y Vivenda que no ocupen con infraestructuras la zona de inundación del Liñares porque "é o espazo de maior valor ecolóxico da zona" y presenta un riesgo de inundación innecesario, como el que sufre hoy Cee.

Por su parte, la Asociación pola Defensa do Val do Liñares rebatió ayer con una cita del Diario Oficial de Galicia (DOG) del 8 de mayo que el proyecto de la Cidade do Moble no estuviese en exposición pública en el concello. Dice que estas declaraciones municipales se contradicen con las de algún miembro del bipartito que declaraba que harían dos copias del proyecto para que los vecinos pudiesen consultar el proyecto. Cree que todo ello evidencia que "se incumpriu a normativa vixente ó non ter a exposición pública a documentación no concello". "Parece que hai máis irregularidades das que nós pensabamos e que non existe a transparencia da que tanto falan e nos queren facer ver".

Por su parte, el alcalde José Antonio Dono matizó ayer que el proyecto estuvo en exposición pública en el concello pero que quien lo expone no es el concello sino Vivenda.