Ana Cela / A ESTRADA

E ste é o compromiso: que os cargos electos do Partido Popular rindan contas a todas as persoas do seu traballo; que teñan a posibilidade tódolos cidadáns de falar directamente cos deputados, que os deputados non sexan persoas alleas aos problemas e ás realidades sociais senón testemuña fiel deses problemas e que sexan os avogados defensores dos problemas dos cidadáns". Así definió en la mañana de ayer el presidente del Partido Popular en Galicia, Alberto Núñez Feijóo, los objetivos de la oficina parlamentaria que se encargó de inaugurar en la sede de los populares estradenses, emplazada en la calle Serafín Pazo. "Calquera persoa que votara a calquera partido ou que se abstivera nas eleccións", cualquier ciudadano, podrá acudir a esta oficina para remitir a los diputados populares -en principio estará gestionada por los diputados autonómicos de la zona Jesús Palmou y Alejandro Gómez Alonso- sus inquietudes y propuestas, "e que teña a seguridade de que serán analizadas, avaliadas, estudiadas e discutidas no Parlamento de Galicia", añadió Feijóo. El líder popular aprovechó su visita al municipio para subrayar, entre otras cuestiones, el retraso en la materialización de la autovía que se espera una A Estrada con la capital compostelana.

Enmarcadas en las más de 14 oficinas parlamentarias constituidas en las 7 ciudades gallegas y en las principales comarcas, las dependencias inauguradas ayer estarán abiertas al público los lunes y viernes en horario de 11.00 a 13.00 horas. Núñez Feijóo reconoció que en muchas ocasiones la clase política discute sobre cuestiones "que non preocupan á maioría dos cidadáns". "O que pretendemos con esta iniciativa do PP é o contrario: que o PP se centre nos problemas dos cidadáns, que os seus problemas centren a vida política e que as inquedanzas das mulleres e homes de Galicia centren o programa político do partido maioritario". "Rendir contas, ese é o obxectivo; rendir contas a todos, xa sexan votantes do BNG, do PSOE ou do PP, rendir contas a calquera estradense ou membro desta comarca. Eses son os compromisos que hoxe asumimos", añadió.

Tras explicar el funcionamiento y la finalidad de esta nueva oficina parlamentaria en A Estrada, el presidente del PPdeG subrayó que "moitas persoas se preguntarán" las mismas cuestiones que se plantean los populares: "Por que a autovía entre Santiago e A Estrada leva un ano de retraso; por que esa autovía que licitou, adxudicou e puxo en obras o PP e tiña que estar rematada hai un ano leva un ano sin finalizar". "Seguro que hai moita xente que se preguntará -continuó Núñez Feijóo- por que está retrasada e se vai chegar á Estrada ou quedará na Ramallosa". "Nós comprometímonos no Parlamento a que esta autovía tiña que chegar á Estrada e hoxe podemos confirmar que está paralizada no que se refire ao segundo tramo. O primeiro tramo ten un retraso dun ano e o segundo tramo está paralizado"

"Tres anos de paralizacións"

Del mismo modo, el líder del PP gallego también puso sobre la mesa el retraso de tres años que observa en iniciativas como la conexión del municipio con la AP-53 y la N-640. "Son só 6 kilómetros. No ano 2003 licitamos esa obra e agora no 2008 aínda non conseguiron conectala coa autoestrada e coa carretera nacional", recalcó. Encontró también "paralizado" el proyecto de la traída del Umia, la Cidade do Moble o la residencia de asistidos, actuaciones a las que sumó el hecho de que aún no se haya aprobado un Plan Xeral o la reducción a la mitad de la subvención de la Xunta a la Fundación do Moble. "Podemos contrastar os datos. Nestes tres anos A Estrada non estivo na axenda do goberno; a comarca nestes tres anos non existiu para a Xunta. Aquí non se cumpriu a palabra dada. Foron tres anos de paralizacións e incumprimentos", señaló. Tuvo también palabras para cuestionarse por qué no se dio impulso a ciertas actuaciones en los municipios de Cerdedo e Forcarei. En concreto, se preguntó "por que parques eólicos que estaban comprometidos en Cerdedo e Forcarei están sen facer, por que está sen facer o centro médico de Soutelo de Montes, a estrada entre Cachafeiro e Vilapouca ou por que está a Festa do Gaiteiro incluso sen subvención".

Feijóo estuvo acompañado ayer por el presidente provincial del PP, Rafael Louzán, los diputados Jesús Palmou, Alejandro Gómez, Marta Rodríguez y José Manuel Castelao, el presidente local, Juan Constenla, y el grupo municipal del PP, encabezado por su portavoz, José López, junto a integrantes de Novas Xeracións.