La subdelegada del Gobierno en Pontevedra, Maica Larriba, presidió ayer la entrega de premios del V Concurso Escolar contra la Violencia de Género organizado con motivo del Día Internacional para la Eliminación de la Violencia contra las Mujeres. Centradas en la violencia vicaria, que era la temática del concurso en esta quinta edición, Larriba destacó “o xeito en que as obras galardoadas unha visión clara e nítida dunha das manifestacións máis crueis da violencia contra as mulleres”.

La juventud, clave para crear una sociedad más igualitaria y justa

La subdelegada insistió en la finalidad del concurso, que es convertir a los estudiantes en prescriptores de esta lucha, “trasladando a vosa contorna a realidade que moitas mulleres e os seus menores sofren ao longo da súa vida. Quérovos pedir a vosa colaboración para que a xeración que aquí representades sexa comprometida coa educación en igualdade de dereitos entre homes e mulleres. A única forma que teremos para acabar con esta realidade”.

Asimismo, denunció que “no que levamos de ano xa foron asasinados cinco menores á vez que as súas nais. Algúns destes casos tiveron gran eco na opinión pública, permitindo visibilizar esa violencia exercida contra as mulleres a través dos seus fillos e fillas tantas veces obviada e esquecida”. En este sentido, Larriba quiso insistir en que “a violencia contra as mulleres e contra os seus fillos e fillas é unha das principais lacras que temos como sociedade e na que cada un de nós xoga un papel moi importante para combatela”.

Por otra parte, la secretaria xeral de Igualdade, Susana López Abella, y el director xeral de Xustiza, Juan José Martín, participaron ayer en la presentación del coloquio “Que é violencia de xénero” desde la perspectiva asistencial, policial y judicial, una iniciativa organizada por el Club Cisne Balonmano. En el mismo se destacaron las medidas de refuerzo y apoyo judicial a las mujeres víctimas de violencia machista, que abarcan desde turnos de guardia psicológica, hasta asesoramiento y apoyo.

Actos por el 25-N

Todos los concellos de la comarca de Pontevedra han organizado diferentes actos para conmemorar hoy el Día Internacional para la Eliminación de la Violencia contra las Mujeres. Maica Larriba presidirá, a las 11.00 horas, la lactura de la Declaración del Gobierno en la Subdelegación, que estará a cargo de la escritora y crítica teatral Inma López Silva.

A las 12.00 horas dará comienzo el acto Violencia Zero organizado por el Concello de Pontevedra en la plaza de A Peregrina, en el que está previsto que participen, entre otros, el alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, y la concelleira de Igualdade, Yoya Blanco.