“Non pode haber mellor indicador de inmortalidade que o de ser mestre de mestres”, aseguró el alcalde en su intervención de homenaje a Ricardo Portela con motivo del centenario de su nacimiento. Miguel Lores se refería así a la impronta que “O gaiteiro de Viascón” dejó en generaciones de gaiteros y gaiteras que llegan hasta nuestros días y que tienen en común ser reconocidas internacionalmente como Susana Seivane, Cristina Pato, Xosé Manuel Budiño, Carlos Núñez, Anxo Lorenzo y Óscar Ibáñez.

En el homenaje, que tuvo lugar en la calle Laranxo delante de la casa donde vivió Ricardo Portela, también estuvieron presentes representantes de la corporación municipal como Carme Fouces, Pilar Comesaña, Xaquín Moreda, Yoya Blanco, Marcos Rey, y Silvia Junco; así como el director del Museo, José Manuel Rey García, el nieto del gaitero homenajeado, Gonzalo Lorenzo Portela, el miembro fundador del Colectivo Paseniño y del grupo Treixadura, Xoán López, y el presidente de la Asociación Cultural Marmurios de Leucoíña e iniciador del Memorial Ricardo Portela, Eduardo Esteban. El gaitero Óscar Ibáñez interpretó “Aires de Pontevedra” en toque cerrado. En su discurso, el alcalde indicó que “a Ricardo Portela debémoslle, e así llo queremos recoñecer, unha vida na procura da excelencia”, destacando su papel fundamental en el “estudo, perfeccionamento e dignificación da gaita galega e dunha forma de tocar diferenciada e propia do noso país, o toque pechado”.

También señaló que “actuou como transmisor da tradición musical ata conseguir ennobrecela” y que “grazas ao seu incansable e apaixonado esforzo contribuíu a que a gaita pasase de ser considerado un instrumento popular e humilde materia de estudo técnico, riguroso, e de gran valía artística”.