Suscríbete

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La Diputación rechaza cambiar el modelo de reparto de los fondos públicos a los concellos

PP y DO votaron en contra de la moción al entender que ya "existen planes de cooperación" y "por una falta de forma" - PSOE y BNG definen el actual sistema de financiación como "caciquil, clientelar e discriminatorio"

Instante de una intervención de Miguel Caride (DO) en el pleno extraordinario de la Diputación de Ourense. // Iñaki Osorio

Instante de una intervención de Miguel Caride (DO) en el pleno extraordinario de la Diputación de Ourense. // Iñaki Osorio

El grupo de gobierno de la Diputación de Ourense rechazó en un pleno extraordinario, solicitado por PSOE y BNG, la modificación de sistema de reparto de fondos públicos para la cooperación y el desarrollo de los concellos ourensanos.

El debate de la única moción fue rechazado por el bipartito PP-DO. Un debate que en palabras del portavoz del PP, Plácido Álvarez, "tardaron máis dun mes en solicitar formalmente un pleno que xa sabían o 18 de xuño. Esto é un novo paripé con menos seguidores, xa que fai dous anos se trouxo este mesmo debate o pleno". El popular defendió el actual sistema de reparto de fondos a los concellos alegando que "os gobernos da Diputación de Ourense xa teñen programas de cooperación e desenvolvemento para todos os concellos. Todos reciben o mesmo trato e hai diferentes plans como os de obras, desbroces, de empregabilidade, de servicios sociais...".

En palabras del socio de gobierno , el diputado provincial de DO, Miguel Caride, expuso que "non poden traer o pleno un asunto con carencias técnicas e falto de forma. Isto necesita unha previa negociación entre os partidos políticos e os concellos para escoitalos e que saiban o que a introducción dun plan único de financiamento como o de Lugo, por exemplo, pode por en contra os concellos".

A favor de la moción solamente votaron los propios autores de la misma, PSOE y BNG. Rafael Villarino defendió un "sistema de reparto de fondos democráticos en base a criterios obxectivos, de lealdade, de transparencia e non basar esa distribución en criterios unipersoais. Propoñemos un sistema basado nas relacións cordais, nas necesidades dos demáis e nos criterios que establece a Fegamp (Federación Galega de Municipios e Provincias) para o reparto democrático dos fondos desta provincia".El coautor de la moción, el grupo del BNG relató los parámetros demográficos y económicos de la provincia de Ourense, a los que ningún grupo rebatió. Bernardo Varela comentó que "hai 32 concellos da provincia de Ourense que están a cola dos municipios de Galicia, en parámetros económicos. Propomos un sistema de reparto de fondos equitativos para o resurxir da provincia". Una propuesta pasada que volvió a la palestra política: "Esta misma moción foi apoiada por DO o 31 de xuño de 2017, daquela a postura era moi sensata, pero agoran están do outro lado. Como se fai esa viraxe?".

La única abstención del pleno extraordinario fue la de la diputada de Ciudadanos, Monserrat Lama que fue crítica con la moción: "Esta moción que traen está fóra de forma e de tempo, aínda que esté dacordo co fondo. Este pleno está fóra de lugar, xa que en 30 días teremos a celebración do pleno de orzamentos para o ano 2020. A día de hoxe, non temos información deses orzamentos e non hai que criticar ou criminalizar algo que non existe".

Las réplicas

Rafa Villarino recordó que "DO apoiou as mocións anteriores neste sentido e agora todo é un problema. Curioso. Cada un é responsable dos seus actos e a dignidade pérdese cando un se vende", enunció mirando al grupo. Miguel Caride, en su segundo turno, calificó la moción de "trapallada, as mocións teñen que ter unha base. Hai moitos modelos de plans de financiación e hai que vir cun consenso por parte dos alcaldes". Plácido Álvarez advirtió "señor Villarino, non vou dar nomes pero varios alcaldes do seu partido non están conforme co este sistema de reparto que queren implantar".

El pleno acabó con la intervención del nacionalista Bernardo Varela proponiendo una junta de gobierno y emplazando a los partidos políticos a debatir sobre el fondo del asunto: "Elaboremos unha ley de bases de plan único de colaboración que sexa obxectiva e pragmática, poñámonos de acordo entre todos".

Compartir el artículo

stats