La garantía dada por el conselleiro de Medio Ambiente, Territorio e Infraestructuras, Agustín Hernández, a la agrupación empresarial que promueve desde hace una década la construcción de un polígono industrial en A Cruz da Maceira (Moaña) llegó al Parlamento autonómico. Y es que los diputados del BNG Daniel Rodas y Francisco Jorquera, críticos con este proyecto, no entienden cómo se incluirá en el Plan Sectorial de Áreas Empresariais de Galicia y consideran que esta decisión avala "unha proposta peregrina do alcalde de Moaña que vai en contra de todos os informes técnicos e contraria aos intereses do propietario da maior parte dos terreos: a Xunta de Montes de Moaña".

Ambos diputados emiten una serie de preguntas por escrito dirigidas a Hernández entre las que le piden que aclare con qué empresarios de Moaña se reunió y a qué empresas representan.

Los nacionalistas arremeten contra el regidor moañés, José Fervenza, y esperan que la Consellería responda si tiene conocimiento de que "é un dos propietarios, xunto con outros exconcelleiros do PP, de parcelas dentro de dito polígono que queren recalificar". Según Rodas y Jorquera, Fervenza "leva enganando aos empresarios moañeses máis de 13 anos, o que lle permitiu ser deputado e agora alcalde", en este sentido acusan a la consellería de "colaborar en seguir mantendo o engano".

Insisten en la oposición mostrada en su día por la asamblea de los comuneros y recuerdan al conselleiro que la Dirección Xeral de Urbanismo "emitiu informes negativos sobre a inclusión destes terreos como solo industrial na aprobación do PXOM".

Comparación

Tampoco comprenden las "condicións especiais" que tiene Cruz da Maceira para que tenga prioridad sobre los polígonos industriales de Bueu y Cangas, "que xa están iniciados, contan con todo tipo de servizos e se atopan en mellores condicións e situacións".

Insisten en que la aprobación parcial del PXOM dejaba en suspenso la propuesta de este parque industrial, que tendría una superficie de 400.000 metros cuadrados y añaden que en 2012 la propuesta del Plan de Áreas Empresariais declaraba inviable el parque de Cruz da Maceira "debido á súa ubicación no espazo protexido Montes do Morrazo".