La Consellería de Cultura alega que la Lonxa Literaria de Moaña no cumplió con todos los requisitos en su solicitud de la subvención que cada año reparte a los clubs de lectura. Con esta explicación defiende que sólo se les concedieran 83,53 euros, frente a los más de 2.000 del pasado año. "A solicitude realizada pola Lonxa Literaria foi correcta, pero non se ateñen ás bases requeridas, polo que non se puideron baremar moitos dos epígrafes que viñan na súa petición". Esto, según explican desde la Consellería, hizo que el club de lectura de Moaña consiguiese muy pocos puntos con respecto a las otras 180 propuestas. "Só podiamos repartir 120.000 euros entre todos os clubes de lectura, e seguimos uns criterios obxectivos e iguais para todos", señalan.

Eso sí, desde la Dirección Xeral de Promoción Cultural dejan caer que en otras ediciones los criterios seguidos a la hora de repartir las ayudas "eran moito máis subxectivos".

Por su parte, la Lonxa Literaria de Moaña renunció a cobrar los 83,53 euros concedidos al considerar que se trata de una subvención "absolutamente insignificante, e non paga a pena xustificar toda a nosa actividade para poder cobrala". En este sentido, critican que es la primera vez que la Xunta "exclúe á Lonxa Literaria do programa de promoción para os clubes de lectura, xustamente o ano que eles mesmos declararon coma do Libro e da Lectura". En la carta de respuesta remitida a Cultura los socios del colectivo defienden que "así ben pouco se poderá contribuír ao mantemento da nosa actividade".

La Lonxa Literaria había solicitado algo más de 2000 euros de subvención, una cantidad similar a la recibida el año pasado. "Cremos que non hai ningún motivo para este trato, pois somos unha asociación cunha traxectoria consolidada dende o ano 2002, e sempre estivemos en constante crecemento durante o tempo da nosa existencia", argumentan desde el colectivo moañés.

La administración autonómica ya refrendó este funcionamiento en varias ocasiones, otorgando subvenciones desde hace varios años a través de Política Lingüística o de Cultura, siempre en cantidades que no bajaron de los 500 euros. "Tratábase dun apoio decidido a prol da nosa actividade", recuerdan.