Los tejidos inteligentes ocupan un lugar cada vez más importante en nuestro día a día, tanto a través de prendas capaces de controlar la frecuencia cardiaca como de la expresión artística. La Asociación Tecnolóxica a Industriosa y GALPon (Grupo de Amigos de Linux de Pontevedra) organizan este sábado un taller de experimentación impartido por Paola Guimeráns, especialista en educación en el área de los e-textiles y en tecnología wearable.

"É unha actividade que xera moito interese porque non é puramente tecnolóxica e está relacionada cunha industria bastante importante e tradicional en Galicia como é o textil. Xa se agotaron as 40 prazas dispoñibles", destaca Xavi Crespo, de A Industriosa.

Guimeráns, doctora en Bellas Artes y profesora en universidades españolas y extranjeras, ofrecerá una charla y un taller posterior en el Centro Cívico de Teis, que ha sido cedido por el Concello. Los asistentes acudirán con sombreros, guantes, gorras, mandilones escolares e incluso una bandera de Los Suaves y aprenderán a incorporar en las prendas hilos conductores o sensores que las conviertan en únicas. Y quizá también en un primer paso hacia un prototipo de interés para el mercado.

Xavi Crespo apunta que por primera vez la mitad de los inscritos son mujeres: "En A Industriosa contamos con socias e directivas e facemos o esforzo de impulsar a tecnoloxía entre as mulleres, pero normalmente non pasamos do 10%".

A Industriosa es uno de los 18 grupos que conforman VigoTech, una comunidad nacida para promover la tecnología y que el pasado fin de semana reunía a unos 200 programadores de todo el país en la PulpoCon.

La alianza ya ha sido replicada en otras ciudades: "Somos milleiros de membros e o ano pasado organizamos máis de cen charlas en Vigo. Hai que por en valor todo este movemento que xurdiu aquí e que xa se exportou a Santiago, A Coruña, Madrid, La Rioja e Copenhague, onde foi un compañeiro de A Industriosa".

"En Vigo e en Galicia en xeral hai moito interese pola tecnoloxía e VigoTech axuda a que os grupos teñamos visibilidade e a non quedar illados. Ten que ser algo global. A xente debería saber que pode participar nestas actividades de forma gratuita, e que hai moitos expertos dispostos a axudar a cambio de nada. Ogallá tivese eu algo así cando acabei a carreira", comenta Crespo, ingeniero de Telecomunicación.

"A tecnoloxía avanza moi rápido e sen non tes alguén que che conte o que está pasando é moi difícil seguila. En Vigo, a maioría das empresas son pequenas e teñen interese en difundir o que fan, pero tamén hai grandes compañías abertas a compartir. E veñen profesionais de Madrid ou Barcelona", añade sobre VigoTech.