El sector crítico con Xosé Luís Méndez Ferrín, que forzó la dimisión del presidente de la Real Academia Galega (RAG), apuesta por "unha executiva integradora", con el fin de evitar que "un bando ou sector se impoña ó outro", y un presidente "carismático que conecte coa sociedade", destaca Henrique Monteagudo.

A pesar de que reconoce que "aínda está todo moi verde, porque pasou pouco tempo e haberá que falar moito entre os dous sectores", con el fin de lograr una solución de consenso, Monteagudo considera que podrían cumplir esa función Xesús Alonso Montero, Andrés Torres Queiruga, Salvador García Bodaño, Ramón Lorenzo, además de Manuel Rivas y Margarita Ledo.

Monteagudo admite que sería "estupendo" que pudiera asumir el cargo Xosé Neira Vilas, "pero agora a saúde froxéalle moito, igual que a Luz Pozo".

Lo deseable para Monteagudo sería optar por una persona que "non sexa discutible por ninguén", tras comprobar que "as feridas siguen abertas". Destaca que el último pleno de la RAG fue "moi correcto, pero vexo que no entorno de Ferrín están aínda moi doidos".

Rosario Álvarez Blanco sería la candidata ideal para los críticos, pero difícilmente aceptable para los académicos que sintonizan con la ejecutiva saliente, por el desgaste que tuvo durante la crisis. El cargo le vendría "como anel ó dedo", según fuentes de la RAG,porque acaba de dejar la dirección del ILG y permanece como vicepresidenta del Consello da Cultura Galega y profesora de la Universidad de Santiago.

A pesar de que todavía no se han repuesto del mazazo que les supuso la dimisión de Ferrín y por lo tanto no se han posicionado, miembros del sector afín al expresidente adelantan que estarían dispuestos a apoyar la candidatura de Manuel Rivas, al que consideran "un gran escritor e unha boa persoa".

Pero Monteagudo apunta: "Para a presidencia Rivas non, porque é demasiado novo. Podería formar parte da directiva. O ideal sería unha persoa xubilada, porque requiere moito tempo para ir a actos".

Darío Xohán Cabana, todavía dolido por la refriega, se limita a indicar: "Do mesmo xeito que eu non filtro as deliberacións dos plenarios nin as ordes do día, non vou a opinar públicamente sobre quen debe ser o próximo presidente da RAG".