Faro de Vigo

Faro de Vigo

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Música

Sempre Rolling Stones sempre

As enerxías de "Hackney Diamonds"

As Súas Satánicas Maxestades, no escenario. Rodrigo Garrido

Que un grupo de rock dure xa máis de seis décadas conforma, obviamente, unha nova extraordinaria. Que, ademais, continúen xirando e enchendo estadios aló por onde pasan, iso xa deixa a medida clara da importancia histórica, social, cultural e musical que a formación acadou, para alén do respecto, admiración e devoción que levanta a nivel universal. E se algo lle faltaba á ecuación para que a historia tome dimensións xa abolutamente fascinantes, tal vén ser que publiquen un novo disco de novas cancións, xa coas oitenta candeas apagadas na tarta, e enriba cunha enerxía e cunha calidade que xa quixeran miles e miles de grupos desperdigados polo planeta adiante.

Hackney Diamonds é o título do rutilante novo traballo dos Rolling Stones e nel, se algo chama poderosamente a atención, iso vén resultar a enerxía rockeira, tremenda e infinita, do grupo. Outra vez as guitarras de Keith Richards e Ronnie Wood deixan riffs afiados campando entre as cancións, xogando entre as dúas ao “corre que te pillo” e soando como un par de diañas descalzas entre rescaldos, canallas e macarras, tan fantásticas que algunhas das pasaxes das pezas piden repetidas escoitas para intentarmos regozalas e tal vez, quen puidera, aprender algo deses códigos tan inmortais do rock and roll e do rhythm and blues máis auténticos e electrizantes e que eles tanto e tanto dominan.

A voz de Mick Jagger soa coa crema intacta, coa profundidade intacta, coa excitación precisa e co ton perfecto dun vocalista, ao fin e ao cabo, sempre extraordinario, aínda que quen o podería imaxinar en tal estado de graza, xa octoxenario. Igual falar da idade dos músicos sobra, unha vez chegados a este momento; igual era certo o do pauto co diaño dalgúns vellos rockeiros e igual As Súas Satánicas Maxestades están xa tan por riba do ben e do mal que tanto ten mirar no almanaque o día que naceron. Tampouco no disco caen en evidencias pola tristeza da recente perda de Charlie Watts ou buscan un reverendo confesor mentres miran de reollo á dama da gadaña que a todos nos observa. Non, os Stones fixérono outra vez; poida que, acaso, non deveña un dos seus mellores discos pero si un grandísimo traballo, tan só ao alcance dos escollidos. Prepotencia e doce soberbia, precisa e ben entendida, cando loxicamente un é quen é. Cancións eléctricas e afumeantes, sucias na medida xusta, gamberras por momentos e sobradas de luminosidade vital xunto a esa aura maldita e máxica que sempre parece rodealos.

Disco magnífico este, pois, con momentos memorables como a colaboración no baixo de Paul McCartney nunha enérxica “Bite My Head Off”, ou pezas altamente pegañentas como “Whole Wide World” ou a especialmente grandiosa, elocuente e demoledora “Sweet Sound of Heaven”, coas colaboracións de Lady Gaga e Stevie Wonder creando unha atmosfera labiríntica para enterrarnos nas profundidades sonoras máis doces e puramente stonianas. Ao fin e ao cabo, once cancións novas e unha versión do “Rolling Stones Blues” de Muddy Waters para poñerlle o lazo a un traballo que ben podería levarnos a pensar que igual estamos ante o derradeiro da banda, aínda que vendo o estado de forma dos rapaces e a súa promesa de continuaren queimando asfalto, probablemente sexa, unha vez máis, un paso até outra xesta Stone xa de camiño. En tempos no que o rock parece música para boomers, e para proscritos, bo é que veñan os Stones para dicirnos como se fai un disco de verdade e salvarnos de tanto plástico musical a golpe de estropallo e magníficas cancións.

Marcos de Neda. Iván Gulín Porto

No adeus a Marcos de Neda

Hai uns días chegounos a triste nova do pasamento de Marcos de Neda, músico galego ben coñecido polos universos bravús e pola súa militancia en proxectos coma os Cuchufellos ou os Veraneantes,entre outros moitos. As redes sociais, e moita xente da escena da música do país, manifestaron o seu pesar pola perda dunha persoa moi querida por todos e cargada dunha contaxiante e desbordante enerxía vital e musical.

Nos últimos anos andaba Marcos enguedellado no seu propio proxecto persoal baixo o nome de Ray Preyland, co que nos deixou un par de entregas discográficas e no que facía de fío comunicante dun monllo de músicos, nuns discos tan inclasificables como cargados de talento e enorme valentía creativa. Defensor do eclecticismo total, do inconformismo social e vital e de derrubar muros a golpe de fusión, de rock, de folk, de punk e ská e tamén con querencias polo jazz, a world music, o horror rock ou calquera ministerio que se propuxera. Tamén era un excelente profesor e incluso tiña un pasado brillante como atleta no que chegou a gañar un campeonato junior de España, en pista cuberta, na distancia dos 1.500 metros.

Valorado pola súa personalidade e bonhomía e con ese carácter sempre amable e disposto a enchelo todo de enerxía positiva, abofé que será un deses músicos sempre recordados e sempre queridos pola escena do país e por todos os que tivemos a sorte de cruzarnos con el ao longo dos últimos anos. Home de sorriso eterno, vitalidade e amor. A un encólleselle o corazón escribindo esto. Foise ben novo, bo e xeneroso.

Compartir el artículo

stats