Nacido en Vigo, Manuel Fernández Lourido -artisticamente Lourido- comezou a súa formación na, daquela (1898), recén inaugurada Escola de Artes e Oficios onde, conxuntamente cos seus irmáns José e Valeriano, acudiu deica o curso 1909-10.
Foi en 1911 cando por primeira vez participou nunha exposición de caricaturas xunto ao debuxante Rafael Fuembuena no salón da Sociedade “La Oliva”; en outubro dese mesmo ano, o noso protagonista embarcou no vapor Araguaya da Mala Real Inglesa rumbo a Río de Xaneiro cun cartafol cheo de debuxos e ansias de abrirse futuro. O aval de , que publicara unha foto do artista e unha mostra daqueles debuxos na revista Vida Gallega, permitíulle chegar ao Brasil como redactor para a revista viguesa que estaba asentándose en América. Acompañábao a súa dona, Eva Montenegro, emparentada co que sería fundador de Vulcano, Enrique Lorenzo.
Ao pouco tempo deu o salto cara a Bos Aires onde entrou en contacto cos galegos que formaban parte do xornalismo da diáspora, se ben que os inicios na capital arxentina non foron moi fecundos xa que non foi doado que entrase no círculo de ilustradores da cidade. Entón, foi a través do Centro Gallego como contactou con outros debuxantes galegos que vivían na capital bonarense, comezando a publicar na revista do Centro e no Correo de Galicia. Lourido xa enviara tamén daquela debuxos ao salón dos caricaturistas da Exposición de Pintura Regional Gallega organizada polo Centro Gallego de Madrid en 1912.
En 1913 comezaba a editarse en Bos Aires a revista Suevia, revista gallega regionalista, dirixida polo pontevedrés Joaquín Pesqueira, que contaba desde o seu primeiro número coa colaboración de ilustradores como Federico Ribas, Castelao, Basanta ou o catalán Juan Ardit. Lourido publicaba nela retratos de persoeiros como Canitrot, Fortunato Cruces ou dos poetas Ricardo Barros e Alejandro Miguéns Parrado. Na segunda etapa da revista, a partir de 1916, xa acadaba un maior relevo cunha páxina completa na que estaban presentes a crítica social, a evocación da vida campesiña galega ou da paisaxe cotiá, como os debuxos que realizou para algunhas capas da revista.Nesa mesma altura foi coñecer a José María Cao Luaces, fundador do Eco de Galicia ou La Bomba, e un dos pais da ilustración humorística política na Arxentina que chegaría a dirixir a emblemática Caras y Caretas.