Faro de Vigo

Faro de Vigo

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

A fermosura da enruga

Se ben Galiza non estivo aparentemente nos círculos de creación de deseño gráfico, tal circunstancia propiciou que as súas industrias (entre elas, as conserveiras) tivesen que procurar solucións autóctonas para a publicidade (lembremos o peixe vestido de cociñeiro de Pita ou de camareiro, de Albo).

O parvo panorama que dominou durante anos foi alterado, por sorte, coa creación en 1959 da axencia publicitaria do ourensán Luís Carballo (1938-2019), situada na Gran Vía viguesa desde 1985, que co tempo estivo entre as mellores de Europa, coa colaboración da súa muller, Julia Taboada. E foi desde o campo da publicidade que a modernidade chegou a Galiza., algo que tivo lugar moi especialmente coa revista Galicia Moda e a promoción de modistas, entre eles Adolfo Domínguez. Foi, precisamente, para este que xurdiu o mítico slogan "La arruga es bella", a impulsar a incorporación dunha certa elegancia nos sectores progresistas que precisaban dunha presenza institucional. Seguíronlles outros deseños gráficos como o Pelegrín para o Xacobeo 93, Galicia Calidade, Banco Pastor, Coren, Pescanova ou Mondariz. En fin, un campo no que o deseño galego marcou tendencia é o editorial, especialmente coa identidade gráfica de Xerais e Laiovento. Doutra banda, a constitución en 2006 da Asociación Galega do Deseño é unha demostración que Carballo deixou pegada.

Compartir el artículo

stats