Hasta 64% DTO Suscríbete Faro de Vigo

Faro de Vigo

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Desmitificando os medos

As palabras como antídoto

Desmitificando os medos

Un total de catorce poemas enchen as páxinas de O libro dos medos cuxa autora tenta desmitificar esta emoción instintiva e universal, habitual na infancia e que forma parte da evolución normal do neno. As ferramentas que emprega para levar a cabo tal empresa son sinxelas e están ao alcance de quen se deixa levar pola vontade e interpelar polo sentido común.

A noite, a treboada, os ruídos, os animais, as pantasmas, o coco, as bruxas, os monstros e mesmo os médicos e os pallasos son algún dos axentes causantes do medo e as razón de tal angustia son do máis variado: o asubío no aire, o ladrido dun can, as carreiras do rato, os afiados cairos, as batas brancas, o nariz vemello, as verrugas, os rabos peludos ou os cornos na testa. Todo fantasías que, a miúdo, funcionan como sistemas de alarma que avisan dun posible perigo máis imaxinario ca real e que o neno irá perdendo ao adquirir unha comprensión máis racional do mundo.

Para iso, a nai emprega a fala, as palabras e unha sorte de diálogo co fillo vai disipando os temores e inquedanzas do pequeno que percibe nas verbas unha especie de antídoto, capaz de cumprir unha función positiva e protectora que ao mesmo tempo é proba de intelixencia.

Por outra banda, a disposición en verso dos enunciados conférelle un agradable ritmo á expresión e facilita a comprensión da realidade que se presenta. E da mesma forma que o medo é natural, tamén a súa desaparición circula polos vieiros da naturalidade ao ser quen de racionalizar o posible perigo ou dano real ou imaxinario.

María Canosa aborda en catro bloques os posibles medos: natureza, animais, persoas e seres fantásticos son obxecto de análise e tratamento e catro os poetas clásicos que con versos alusivos inician cada apartado, conseguindo deste modo que se perciban as diferentes faces dunha mesma realidade.

A proposta plástica que Olaya Naveira realiza con trazos limpos e intencionadamente inxenuos permítelles aos lectores camiñar neste proceso de racionalización do medo. Por exemplo, nas primeiras páxinas unha nai moi grande mece a unha nena moi pequena que co paso do tempo tamén se fai enorme e así continúa amosando que calquera medo desemboca en algo positivo.

Os destinatarios do volume que a Editorial Bolanda vén de publicar nunha edición moi coidada poden estar contentos, porque quizais atopen nestas páxinas pistas acerca de como afrontar determinadas situacións facendo boa idea de que O libro dos medos está de medo.

CANOSA, María, O libro dos medos (Ils. Olaya Naveira), Ed. Bolanda, Santiago, 2016, PVP. 18 ?

Compartir el artículo

stats