Internet impera e as redes sociais acaparan o día a día de moitos. Por esta vía xorden novas personalidades, referentes e profesionais que adican a súa vida ao contido en redes sociais. TikTok é a día de hoxe unha auténtica revolución entre as redes sociais e a xuventude. Tamén o é entre os máis maiores, que gozan tanto subindo contido coma consumíndoo. Adrián Cao, ou rcao como se lle coñece en redes, é un mozo estradense de 21 anos que destaca particularmente nesta rede social, ao contar con case 350.000 seguidores e 8,9 millóns de “me gustas” nos seus vídeos.
–Como foron os seus inicios?
–Empecei de bromas cun amigo en clase. Subín un vídeo sobre un programa informático que se fixo viral e alcanzou millóns de visitas. A partir de aí comecei a subir máis vídeos paraaproveitar o éxito que estaba a ter.
–Tivo un ascenso de seguidores moi rápido?
–A verdade é que si. Eu empecei nisto en 2019, cando aínda non era una rede social tan popular e non entrara tanta xente a subir vídeos. A corentena foi un momento de crecemento brutal para Tiktok e eu xa chegara a ela con 100.000 seguidores, polo que partía en vantaxe.
–Ser importante en TikTok supón estar moi activo. É duro?
–No momento máis álxido chegaba a publicar catro vídeos a diario e con horarios programados en función do público, o que pode chegar a cansar moito, especialmente se ves que comezas a perder visualizacións ou seguidores.
–A imaxinación tamén é primordial. Como se idean tantos vídeos de forma consecutiva?
–Depende do tipo de vídeos que queiras facer, moita xente fai trends, que é repetir un vídeo xa popular en internet. Eu buscaba facer vídeos orixinais que seguisen un mesmo formato ou temática.
–Sabe de onde é o seu público?
–Si, temos estadísticas que nos din dende onde nos ven ou nos seguen. Eu tiven un impulso moi grande dende México en 2020, chegando a ser o 30% dos meus seguidores. A día de hoxe a influencia dos países latinos descendeu moito no meu públicoe preto do 80% dos meus seguidores son españois. É importante o funcionamento do algoritmo de Tiktok, porque favorece a proximidade.
Colaboracións con marcas e ingresos
–Como se poden obter ingresos en TikTok?
–A gran maioría vai a través de colaboracións con marcas. Eu teño unha axencia que se encarga de contactar con posibles marcas e consígueme acordo. Teño traballado con grandes marcas coma Pull & Bear ou Dulcesol, que adoitan enviar produtos a maiores de realizar un pago. Pero foron acordos esporádicos, para realmente vivir disto hai que ter millóns de seguidores, moi poucos o logran.
–A plataforma non paga?
–Practicamente nada, TikTok paga por cada millón de reproducións uns 10 euros. O importante son as marcas se queres obter ingresos.
–Nalgún momento pensou en adicarse a isto de forma profesional?
–Ao principio tomeino a broma, despois a raíz da pandemia cando tiven un maior crecemento e me empezaron a chegar propostas ou invitacións a algún evento pensei que tiña que aproveitar a oportunidade. Pero no último ano xa decidín tomalo coma unha afección, á que cada vez lle dedico menos tempo.
–Máis aló dos ingresos, a asistencia gratuíta a eventos tamén é unha forma de pago?
–Si. Eu fun a algún festival invitado a cambio de promocionalo. Ademais, en 2020 asistín a un proxecto de casa de tiktokers, onde fixemos vídeos todos xuntos durante unha semana e nos pagaron todo.