El Instituto de Estudos Miñoráns (IEM) ha recibido una invitación a participar en una ronda de consultas respecto al impacto del parque eólico Albariño I en la Serra da Groba. La carta ha sido remitida por la empresa ECODES, contratada según indican desde la entidad cultural por Acciona Energía, para evaluar el impacto de los aerogeneradores que afectarán a los municipios de Baiona, Oia, Tomiño y Gondomar.

El colectivo ha manifestado su “rotunda negativa” a asistir a las reuniones porque considera que “xa non é o momento de realizar consultas e entrevistas con veciños nin entidades cidadás, toda vez que o proxecto será publicado no Diario Oficial de Galicia posiblemente a próxima semana”.

Directivos del IEM aseguran haberse enterado por el alcalde de Baiona, Carlos Gómez Prado, de la inminente exposición pública del proyecto de ejecución y del estudio de impacto ambiental, según una comunicación oficial por parte de la Xunta que requiere al Concello de Baiona un informe ambiental. Consideran que “as consultas se tiñan que ter feito con anterioridade”.

La citada comunicación autonómica indica que el período de información pública durará 15 días en lugar de 30, señalan desde el IEM, un “atropelo á participación”, señalan, que “dificultará enormemente a posiblidade de presentar alegacións ao proxecto, o que indica o pouco interese que teñen a empresa e a Administración autonómica polas opinións da cidadanía”. “Nesta rolda de consultas non vemos outra intención que a de achanzar o terreo e crear un estado de opinión favorable a un proxecto que terá severas e irreversibles consecuencias sobre o patrimonio natural, cultural e socioeconómico”.

En cualquier caso, el IEM recuerda el amplio apoyo a la manifestación contra los parques eólicos del 16 de mayo y anima a los vecinos a presentar alegacoines de forma masiva para expresar de nuevo ese rechazo.