Las fuerzas de izquierda de Mondariz, Alternativa por Mondariz (que ocupa la Alcaldía), BNG y PSdeG-PSOE, no han logrado ponerse de acuerdo para crear un gobierno estable. Xoan Carlos Montes Bugarín 'Calis' (de AporM) probablemente pueda repetir como alcalde al ser la lista más votada, aunque también se postula para ocupar el puesto la segunda lista, el BNG, aunque en este caso, para ser investido su candidato Xosé Emilio Barros, necesitaría del voto favorable de los tres concejales de centro derecha (PP y Cs).

Alternativa aseguró ayer que "AporM e BNG mantiveron unha serie de reunións nas que o BNG rexeitou todos os ofrecementos de Calis e non presentou, en ningún momento, unha contraoferta, o que evidencia a súa negativa a chegar a ningún tipo de acordo con Alternativa por Mondariz".

Aseguran también que Xosé Emilio Barros, candidato del BNG, "informou persoalmente a Calis da súa intención de presentar a súa candidatura á Alcaldía, algo que só pode conseguir co voto favorable dos dous edís do PP máis do concelleiro de Cs (que foi tenente de alcalde do PP)".

En opinión de AporM, la postura del BNG es totalmente incoherente y contradictoria con el posicionamiento político de los nacionalistas en toda Galicia y, en particular, en el ayuntamiento de Mondariz, donde siempre combatió las políticas de la derecha.

"AporM censura ao BNG por non saber ler os resultados electorais e buscar desesperadamente unha alianza contranatura ou goberno frankenstein (BNG+PP+Cs) co único afán de acadar a alcaldía, algo que o pobo de Mondariz non decidiu nas urnas", aseguran en el comunicado emitido por Alternativa por Mondariz.