Queda poco más de un año para que finalice el mandato y la ruptura amenaza el bipartito de Gondomar. La tensión entre los socios llegó ayer a su punto álgido con un ultimátum de Manifesto Miñor al regidor socialista en forma de carta plagada de duras acusaciones. El teniente de alcalde, Antonio Araúxo, firma el escrito, que atribuye a Francisco Ferreira la paralización de los proyectos de la formación nacionalista, algunos de ellos durante más de dos años, y le exige explicaciones urgentes "para valorar se o noso esforzo no goberno municipal paga a pena e se está disposto a darlle cumprimento ao pacto asinado en 2015".

En representación de la asamblea de su partido, Araúxo resume en tres las iniciativas atascadas por el alcalde por su "desprezo e ninguneo permanente polas áreas e polo traballo do grupo municipal de Manifesto" conel fin de evitar darles "bazas políticas".

La primera es el PXOM, estancado porque Ferreira rechaza la cesión del contrato de redacción que Araúxo está dispuesto a firmar. La segunda es el centro de día que, según asegura el edil, "leva 2 anos agardando pola súa decisión e parece que, a maiores, conta coa aquiescencia dos técnicos municipais, que non lle ven problemas legais ou urbanísticos. Y la tercera es el Regulamento de Participación Veciñal, aprobado de forma inicial en pleno en septiembre de 2016 "con informes favorables da Secretaría e coa aprobación do movemento veciñal de Gondomar", indica el concejal. "Neste caso as razóns da súa non inclusión na orde do día dun pleno para aprobalo de forma definitiva tén que ver coa aversión que vostede [Ferreira] lle tén aos veciños organizados, unha actitude impropia dun alcalde socialista e máis propia dun alcalde de dereitas e caciquil", destaca la misiva.

Manifesto incide en el texto en el "problema de comunicación que está facendo inviable o goberno municipal" , en la pretensión de Ferreira de "gobernar pola vía do mando e ordeno" y en sus actitudes "pouco democráticas" , con ejemplos como "a expulsión de Espazo Lectura da biblioteca municipal", "a retirada do coche de Servizos Sociais polanosa recomendación de devolver as kilometraxes indebidamente cobradas", "por non falar do puenteo ao concelleiro de Urbanismo no asunto do polígono da Pasaxe". Le avisan además de que "confundir a sociedade virtual coa real estao levando a ignorar o dano desas paralizacións".

La respuesta de Ferreira a la carta fue contundente. "A porta da Alcaldía está sempre aberta para entrar e para saír", declaró ante la advertencia la posible marcha de sus socios del gobierno. "As acusacións son incertas, desafortunadas e amosan unha clara deslealdade", dijo. Negó la falta de diálogo: "eu collo sempe o teléfono e e contesto os correos".

Sobre el Plan Xeral ya había explicado su negativa a firmar la cesión porque la considera ilegal y, respecto al centro de día, señaló que ni siquiera existen informes. En relación al Regulamento de Participación, recordó que "tén moitas alegacións, de todos os partidos políticos e outras".