El jurado del premio "Manuel Lueiro Rey" de poesía, reunido en Santiago de Compostela la tarde del lunes, decidió por unanimidad dar como ganador al dramaturgo vigués Marcos Abalde Covelo por su obra "Exhumación". Este premio está convocado por el Concello de Fornelos y la Asociación Cultural O Cruceiro da Laxe en recuerdo del escritor fornelense (1916-1990).

La organización del premio informó a través de un comunicado datado en Fornelos de la concesión del galardón "ao poemario presentado baixo o título 'Exhumación' e lema Cerval, de autoría de Marcos Abalde Covelo, texto que se impuso aos outros corenta e catro traballos presentados".

Desde el jurado encabezado por Carmen Carreiro, presidenta de la Asociación O Cruceiro da Laxe, se resalta "o alto nivel de participación e diversidade dos textos enviados a concurso". El certamen -este año alcanzó la cuarta convocatoria- consolida su trayectoria con la colaboración del Concello de Fornelos, lugar natal del escritor que le da nombre, y de la editorial Xerais, que se incorpora este año como responsable de la publicación del volumen ganador.

De la obra de Marcos Abalde, el jurado destacó "o tempero dunha voz moi afinada, chea de resonancias e lecturas que soubo procesar para ofrecer unha aproximación ben persoal a temas e motivos entre os que a memoria dos desfavorecidos, represaliados e desherdados resulta decisiva". Añaden que el poemario tiene "unha arquitectura moi sólida e tramada", y que la "dicción culta" de la obra "convence polo seu poder evocador e a fulguración das imaxes labradas con gran mestría".

Abalde (Vigo, 1982) es un autor ya reconocido con los premios a textos teatrales "Álvaro Cunqueiro" (2011), Marqués de Bradomín (2012) y MOME Varela Buxán (2015), y el de poemas Fiz Vergara Vilariño (2014).

El jurado del Manuel Lueiro Rey quiso recomendar también la publicación de un segundo original, titulado "Entullo", "pois entende que a calidade deste poemario ben merece que vexa lume".