Rota de dolor pero con la lucidez suficiente como para valorar la enorme trascendencia de la obra de su padre, Keta Viéitez declaró ayer a esta Redacción: "Foi un gran fotógrafo, un xenio da fotografía. Con poucos medios conseguiu trascender. Non sabía a magnitude do seu traballo pero si que era un bo fotógrafo. As súas imaxes trascenderon... En Galicia non hai nada comparable e en España ten un valor histórico. A súa obra é importantísima e a medida que pase o tempo irase sabendo ainda máis da súa magnitude".

Considerado uno de los mejores retratistas del mundo, Virxilio Viéitez retrató a sus paisanos combinando modernidad, depuración técnica y documento social, recurriendo a una cuidada escenificación cuidadosamente elegida de sorprendente originalidad.

Imaxes puras, sen trucos

Fue autor de retratos que, afirmó, tomó "no eido no que vivín, adiquei a recoller imaxes daquelas cousas que me rodeaban. Polo tanto, o meu é un traballo auténtico, moi seleccionado e que contén imaxes puras, sen trucos".

Fue "notario" de la realidad de Terra de Montes, de la emblemática Rapa das Bestas así como de la emigración y sus trágicas consecuencias para la desmembración de las familias. Sus fotos retrataron la fortuna de sus paisanos -la radio, el coche o la vespino-, los momentos más relevantes de su vida y hasta su muerte en una obra total.