08 de diciembre de 2017
08.12.2017

La Xunta insiste en que su apuesta para rehabilitar el pazo de Lourizán es el proyecto compartido con Ence

Rueda remite una carta de respuesta a la Diputación indicando que el ente provincial rechazó esta oferta sin plantear alternativas

08.12.2017 | 03:09
Ventanas apuntaladas en el histórico Pazo de Lourizán. // Rafa Vázquez

La carta remitida el pasado 28 de noviembre por la presidenta de la Diputación, Carmela Silva, a la Xunta de Galicia para instar a la administración autonómica a que cumpliese con lo estipulado en el convenio de cesión de la finca de Lourizán y rehabilitase el abandonado pazo de Montero Ríos; ya ha obtenido respuesta y esta llega de la mano del vicepresidente del ejecutivo gallego, Alfonso Rueda. En una misiva de respuesta a la presidenta de la Diputación, Rueda le recuerda que el ente provincial ya tiene "enriba da mesa, dende hai case un ano, a solución da Xunta de Galicia para rehabilitar el pazo de Lourizán".

El ejecutivo autonómico vuelve a insistir en la iniciativa mediante la cual Ence financiaría gran parte de los trabajos de recuperación del pazo. "A nosa aposta pasaba por poñer en valor o Pazo, crear un centro de investigación punteiro e manter a titularidade pública do inmoble", señala, "esa solución estaba clara e contaba con financiamento asegurado".

"Como vostede sabe, facía falta atopar diñeiro para rehabilitar o inmoble e a Xunta atopouno", continúa el vicepresidente gallego en su carta. Concretamente, "cinco millóns de euros para a rehabilitación e cinco máis para proxectos de investigacións" que aportaría la empresa de celulosa y energía. "A solución estaba enriba da mesa", indica Alfonso Rueda, "era boa económicamente, boa técnicamente, boa en canto a axilización de prazos e boa para a administración pública que en ningún caso perdía a titularidade do inmoble", asegura el gobierno gallego en su respuesta a la Diputación. "Esta era a solución da Xunta de Galicia, a única que se discutíu, e que permitía completar os investimentos que desde a administración autonómica fixemos noutros edificios do complexo nos últimos anos", añade Rueda.

El vicepresidente de la Xunta recalca que la Diputación, "propietaria do Pazo e que segundo o convenio vixente recuperaría o seu uso en xaneiro de 2021, dixo que non" a este ofrecimiento y además "non ofreceu alternativas". "Tantos meses despois seguimos sen ver ningunha explicación do seu vicepresidente, o señor Mosquera, de por qué cambiou de idea", insisten en su misiva. "Foi el quen dixo, cando xa se sabía que Ence estaba detrás do proxecto, que a Diputación non poría problemas" y señalan que "logo resultou todo o contrario e a Diputación rexeitou un investimento de dez millóns de euros".

Alfonso Rueda asegura que "dende a Xunta mantemos a nosa proposta, unha boa oportunidade que segue vixente e que podemos retomar cando vostede queira, sempre que se deixen a un lado os intereses políticos e partidistas e se poña por diante o interese xeral e o sincero desexo de rehabilitar o Pazo de Lourizán", finalizan.

14 millones necesarios

Un histórico edificio que, tal y como se recogía en la misiva remitida por la Diputación a la Xunta, presenta graves problemas de conservación y seguridad, y va camino de la ruina si no se actúa rapidamente para su recuperación. La Diputación, en la citada carta que remitió el pasado noviembre, recogía un informe técnico en le que se calculaba que las actuaciones necesaria para recuperar el Pazo suponen una inversión de 14 millones de euros.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

Calendario laboral y escolar 2016/2017

Calendario laboral 2017 en Galicia

Calendario Laboral 2017 en Galicia

Aquí tienes a tú disposición todos los días festivos en  Vigo y en Galicia , así como el Calendario escolar 2016/2017 .

 

 
Enlaces recomendados: Premios Cine