La Diputación de Pontevedra, a través del departamento de Cultura e Lingua, no admitirá "baixo ningún concepto que se financien actividades e eventos que conleven maltrato animal, e menos cando intentaron colalos a través de certa picaresca nas subvencións do Ano do Patrimonio que foron aprobadas fai uns meses". Así de rotundo se manifestó ayer el diputado de Cultura e Lingua, Xosé Leal, ante a polémica surgida a raíz de la inclusión de un tentadero en el marco de la XXI Romaría Cabalar de Moraña.

El diputado nacionalista considera que la inclusión posterior de esta actividad vulnera el sentido fundamental de la línea de ayudas del Año del Patrimonio, y aseguró que "xa se lle deu traslado á propia asociación de que a celebración deste tentadero taurino vai conlevar a denegación da axuda e agora está na súa man celebralo ou non".

Xosé Leal recuerda que todas las ayudas que convoca el departamento de Cultura e Lingua contemplan un epígrafe que excluye expresamente las "actividades que conleven ou xustifiquen o maltrato de persoas ou animais". Este epígrafe va en concordancia con lo acordado en el pleno de la Diputación en septiembre de 2015 para declarar la provincia como territorio libre de corridas de toros. Este acuerdo plenario adopta, en su punto 1, la decisión de "declarar a Deputación de Pontevedra como institución contraria ás touradas, impedindo que os fondos provinciais dean calquera tipo de soporte a este entramado".

La Asociación Romería Cabalar de Moraña presentara una solicitud al amparo de las ayudas dirigidas a entidades para las actividades del Año del Patrimonio 2017, para celebrar una romería con la que fomentar y promover la cultura y tradición ecuestre. En la memoria de actividades contemplaban los seguintes puntos: II Ruta cabalar homenaje a su presidente honorífico y fundador de la Romería Cabalar (José Luís Gómez Sueiro), que transcurrirá por gran parte de las parroquias del municipio, así como de los concellos limítrofes, haciendo entrega de una medalla a todos sus participantes.

Asimismo, habrá una comida de homenaje tras la finalización de la Ruta Cabalar en la carballeira de Santa Xusta. Posteriormente, se señalaba que tendrá lugar una exhibición y concursos morfológicos de estampa y belleza de las distintas razas de caballos.

La Diputación había concedido a la Asociación Romería Cabalar de Moraña una subvención de 1.029 euros, que no le será abonada en el caso de que en la romería se incluya la celebración del tentadero taurino. "Nós si que defendemos que as romarías cabalares son elementos primordiais no noso patrimonio, pero os tentaderos taurinos non se axustan nin á nosa cultura nin ao que nós entendemos que debe ser subvencionado por esta Deputación", dijo Xosé Leal.