"Para min esta exposición supón algo moi especial porque expoñer no Museo de Pontevedra é como expoñer na Casa de Castelao, que é onde está o corpus máis importante do seu legado, e para min é como a entrada nunha especie de Olimpo transcendente para a nosa cultura" aseguraba ayer Miguelanxo Prado durante la presentación de la muestra "Mar Interior", que hoy se inaugura. a las 20 horas en el Sexto Edificio del Museo de Pontevedra. Podrá visitarse hasta el 29 de enero en el Sexto Edificio.

En la presentación de la muestra estuvieron, además del propio autor, los comisarios Fausto Isorna y Gemma Sesar, el director del Museo, Carlos Valle, y el diputado de Cultura e Lingua, Xosé Leal.

Tanto los dos comisarios como el director y el diputado coincidieron en calificar al artista como 'o herdeiro actual de Castelao' y en congratularse por rematar el ciclo expositivo de este año con esta exposición. Carlos Valle insistió, una vez más, en poner en valor el traballo del equipo técnico del Museo en el montaje de la exposición, una mención a la que también se sumó el diputado de Cultura.

Xosé Leal calificó a Miguelanxo Prado como "un artista total que chega ao gran público e que tamén ten unha importante proxección internacional, sendo un referente en países como Estados Unidos". En relación entre el arte de Miguelanxo Prado y el legado de Castelao, el diputado incluso aventuró que "Castelao hoxe en día tamén faría animación".

En este sentido, destacó la parte de la exposición que refleja el trabajo de Miguelanxo Prado en el programa "Xabarín Club", asegurando que "foi fundamental para achegar a nosa cultura e a nosa lingua a todas as xeracións que medraron con el".

"Mar Interior" es una retrospectiva que recorre los 36 años de carrera de Miguelanxo Prado en una propuesta expositiva de un total de 100 obras y que podrá visitarse hasta el 29 de enero. El título responde, según explicó Fausto Isorna a "unha metáfora do labor artista que como os mariñeiros un día sentiu a chamada do mar para descubrir novos mundos, e que sae dun porto para iniciar singraduras que non se sabe a onde van chegar, e que ás veces mesmo traen algún naufraxio".

Por su parte, el propio Miguelanxo Prado señaló "que o Museo dea cabida a un autor que no 90% da súa obra é banda deseñada é un signo do propio espírito da institución". Prado puso el foco en que el cómic en Galicia "é unha das linguaxes artísticas nas que estamos aportando moitísimo, con autores e autoras actuais moi destacadas". El artista abogó por la banda diseñada como una forma de arte actual con consideración canónica al manifestar que "cuando a Academia das Artes Galegas me propuxo formar parte como académico numerario para min supuxo unha tranquilidade no aspecto de que unha das formas artísticas do século XX, como é a banda deseñada e a animación, merecesen a atención e o recoñecemento como disciplina"

"Mar Interior" se articula en dos ejes. El primeiro es vital y sentimental, con el mar como tema recurrente y en el que están representadas las obras donde tiene especial protagonismo: Trazo de Xiz, Ardalén y De Profundis, entre otros. En este apartado, se exhiben varios cuadros con esta temática, material que no es fácil ver en las muestras del autor. El segundo eje es temático y recorre los diferentes perfiles profesionales del artista: la mayor parte como historietista, hacen recorrido breve pero intenso por los libros publicados por Miguelanxo Prado, obra que mereció el Premio Nacional.