El gobierno local caldelán insta a los vecinos de Ponte Caldelas, Cotobade y de toda la comarca a participar en la manifestación convocada para este próximo sábado, 1 de octubre, en protesta por la "cacicada da PO-234". La queja parte de que la Xunta anunció la realización de las obras de acondicionamiento de esta carretera autonómica solo en el tramo correspondiente al municipio de Cotobade, dejando fuera el tramo caldelán de Laxoso, "a pesar das súas perigosas curvas", dice el tripartito.

La xunta de goberno local tomó el acuerdo de la convocatoria en la sesión celebrada el lunes y, ayer presentó la comunicación previa ante la Subdelegación de Gobierno.

La manifestación había sido convocada inicialmente para el pasado día 19, pero un recurso presentado por el Partido Popular ante la Junta Electoral Provincial obligó a aplazarla. Esta resolución fue recurrida por el Concello ante la Junta Electoral de Galicia, pero este órgano aún no se pronunció. Inicialmente se iba a pedir el comienzo de las obras por el tramo de Ponte Caldelas, "pero despois da manobra do PP para prohibir o exercizo constitucional de reunión e manifestación, o Concello e a Plataforma veciñal (que apoia a manifestación) decidiron reclamar o arranxo integral da estrada", apuntan desde el Concello caldelán.

La manifestación saldrá a las 12 horas del consistorio y transitará por la avenida de Pontevedra para concluir en la Alameda con la lectura de un manifiesto en el que se incidirá en la "cacicada da PO-234", una decisión que para el alcalde Andrés Díaz es "discriminatoria tomada pola Xunta e que causou fondo malestar en todo o municipio". El regidor dice que así se constata en las asambleas celebradas por los vecinos de Laxoso.

Destaca, en este sentido que "o malestar ten moito que ver co feito de que a reforma da PO-234 é unha reivindicación histórica en Ponte Caldelas. E mesmo foi obxecto dunha promesa electoral na campaña das eleccións municipais de 2011 ao anterior alcalde do PP por parte do delegado territorial da Xunta en Pontevedra, Cores Tourís".

Después de años de lucha vecinal con el apoyo del Concello, "a sorpresa negativa saltou na campaña das últimas Eleccións Autonómicas, cando a Xunta optou por facer só as obras no tramo de Cotobade".

Una decisión que deSde Ponte Caldelas "só se entende pola obsesión do Goberno galego por beneficiar políticamente ao Concello de Cotobade. Aínda así, causou profundo malestar a ambos lados do límite municipal, pois tanto os veciños de Augasantas (Cotobade) como os de Laxoso (Ponte Caldelas) consideran prioritario o arranxo do perigoso tramo caldelán", asegura el gobierno tripartito.