El alcalde de Ponte Caldelas, Andrés Díaz Sobral, lamenta la respuesta "partidista, localista e persoalista" de Jorge Cubela, después de la oferta lanzada para encargar conjuntamente a la Diputación un estudio sobre la "fusión natural" de los municipios de Ponte Caldelas y Cotobade. Un proceso que, según la oferta formulada, debería comenzar por el análisis técnico de todos los factores que confluirían en el nacimiento de un municipio de más de 10.000 habitantes.

Las declaraciones realizadas por Cubela son, a juicio de Andrés Díaz, "moi decepcionantes". "O importante", explica Díaz, "non é que diga que non se fía de min, o importante é que non se fía dunha institución como a Deputación e, sobre todo, que non quere que se faga un estudo serio que compare os escenarios de posibles fusións. "Quere ocultarlle aos seus propios veciños a información que precisan para decidir se lles interesa fusionarse e, sobre todo, con quen lles interesa fusionarse".

Entiende Díaz que su homólogo "vai seguir fuxindo cara adiante co seu proxecto de fusión a cegas con Cerdedo" y lamenta que baraje una unión con Ponte Caldelas, presentándola como "unha absorción en termos de superioridade, o que deixa claro que non fala en serio". Sobre las cábalas de Cubela sobre la capitalidad en Carballedo y el reparto de concejales, el alcalde de Ponte Caldelo califica como "un delirio de partidismo, localismo e persoalismo".

Andrés Díaz deja claro que en Ponte Caldelas solo interesaría una fusión si permite superar los 10.000 habitantes, si es beneficiosa para los vecinos y si es participativa y refrendada en las urnas en las próximas elecciones municipales. Díaz dice a Jorge Cubela que "un alcalde democrático non debería comportarse como un señor feudal que só busca acumular territorio aproveitando a xubilación do seu colega de Cerdedo".