La conselleira do Mar, Rosa Quintana, dio ayer pocas esperanzas para la reapertura de la Zona C de Lourizán a corto plazo, que permanece cerrada al marisqueo desde hace dos años. La titular autonómica desveló en una visita a las cofradías de la Ría de Pontevedra que los resultados de los datos analíticos no revelan mejoras concluyentes que permitan cambiar la clasificación del banco.

“Nestes momentos estanse revisando os datos analíticos e vexo mal que se poida cambiar a clasificación de momento. Sempre dixen que estas clasificacións de zona que cambiaban na véspera das eleccións non me parecían moi científicas e a triste realidad e que é así”, destacó Quintana en referencia a la reapertura del 40% de la zona de marisqueo que aprobó la anterior titular de la consellería, Carmen Gallego.

Sin embargo, la actual conselleira quiso lanzar un mensaje esperanzador a los trabajadores del sector, puesto que la Xunta ha solicitado a la Unión Europea la moratoria de las Zonas C, lo que permitiría la venta en fresco de los productos pesqueros de estos bancos marisqueros, tras ser sometidos a un proceso de depuración específico y adecuado a los niveles de coliformes que registren los moluscos y demás especies capturadas.

“Estas moratorias veñen contempladas no regulamento comunitario e o único que facía falta é que a comunidade autónoma fixera un informe técnico científico para remitirllo ó Ministerio e este a Unión Europea. Nestes momentos podo confirmar que o Ministerio lle remitiu a Unión Europea o noso informe e agardamos que en breve haxa unha resposta que permita o traballo nestas zonas”, matizó Quintana.

En cuanto a la situación del banco marisquero de Lourizán la conselleira explicó que ha evolucionado poco. “Como non se fixo nada os verquidos que estaban, seguen estando. Estamos a traballar da man con Medio Ambiente para que todos os plans de saneamento que se están a facer dende esta consellería empecen polas zonas de maior afectación porque nelas hai unha actividade profesional desenvolvéndose”, continuó.

Armonía entre los sectores

La responsable de Mar de la Xunta inició ayer su visita a las cofradías de Pontevedra en las sedes de los pósitos de Sanxenxo y Portonovo para dirigirse luego a Raxó, Pontevedra y Lourizán. En los encuentros con los responsables de los pósitos estuvo acompañada del delegado comarcal de Pontevedra, José Manuel Cores Tourís y de la directora de Desenvolvemento Pesqueiro, Susana Rodríguez, así como de regidores locales de los distintos municipios.

La regulación de las artes y aparejos de pesca fue el tema que centró los distintos encuentros con el objetivo de alcanzar la simbiosis entre las distintas artes y un sector pesquero único. “Galicia é mariñeira dende moito antes que estivéramos nós aquí. Os dos miños, os das nasas e os do cerco sempre tiveron espacio para todos e temos que volver a recuperar esa armonía de traballo entre os sectores. Dende a Consellería estamos a traballar nesta liña”, matizó Quintana.