El acuerdo entre empresa y Gobierno gallego para reubicar Elnosa se cerrará "moi pronto, moi pronto". Con esa reiteración lo anunció el conselleiro de Medio Ambiente, Manuel Vázquez, que de nuevo vuelve a situar como inminente la reunión entre ambas partes. Un encuentro y por tanto pacto al que en verano puso fecha para octubre. "Levamos un mes de retraso sobre 40 anos", se excusó el ex alcalde de O Carballiño.

Esa demora tendría más que ver, según el propio Vázquez, con la estancia del responsable de la empresa tuvo que permanecer en Estados Unidos durante un tiempo. Hizo referencia al igual objetivo que se plantean ambas partes, lo que le llevó a insistir sobre la proximidad de una solución. "A autorización medioambiental remata en 2011. Eles o teñen moi claro e nós tamén, outra cousa é que teñamos diferentes opinións para cómo chegar ata o final", indicó el conselleiro socialista.

Asimismo, agregó: "Con Elnosa estamos a traballar. Van moi adiantadas as conversacións con eles, pendentes de datas para o encontro. O que está claro é que Elnosa ten unha data de caducidade, que é 2011. A empresa sábeo e todos estamos a artellar fórmulas para chegar a este punto sen perxudicar aos traballadares, liberando a ría de Pontevedra e deixando un novo escenario". Así insistió en que "moi pronto, moi pronto vaise a ter esa reunión na que se proporá o itinerario para chegar a 2011".

En esa misma línea quitó relevancia a los retrasos existentes en lo que respecta al traslado de esta factoría. "Levamos un retraso dun mes. Elnosa está a traballar cóbado con cóbado con nós. É unha cuestión de días o levar a cabo unha reunión para tomar unha decisión que está moi avanzanda", comentó durante su visita al Centro de Investigación Ambiental de Lourizán.

Prioritario

Por otra parte, Vázquez refrendó que la liberación de las empresas contaminantes en la ría de Pontevedra es una actuación prioritaria para el bipartito autonómico, aunque reconoció que la complejidad de los trámites no le permiten ir todo lo rápido que quisiera. "Falamos sempre de que non é fácil. Está claro que o compromiso é todo, tanto no caso de Ence como con Elnosa. Hai diversas velocidades, pero está claro que o Goberno galego está continuamente tratando e pensando niso. Hai que sacar esta industria da ría como faga falta", explicó.

Por otro lado, aunque la negociación en el caso concreto de Ence ha quedado en manos de los departamentos de Economía e Industria, sí dijo que el que él dirige nunca va a quedar al margen de este asunto. "Medio Ambiente nunca se vai desmarcar disto. O que si é certo é que hai un itinerario onde os co conselleiro de Economía e Industrial están a pivotar nese acordo e que en cada momento lle toca a un deles. Hai dúas áreas as que lles toca tutelar ese acordo e logo nos volve tocar a Medio Ambiente. Confío en que o Goberno galego vai chegar a ese acordó", sostiene el conselleiro.