Xosé Luís Méndez Ferrín compara su renuncia como presidente de la Real Academia Galega y como miembro numerario con un divorcio o una separación. "Non se pode estar un pouco divorciado, hai que estar divorciado de todo", con lo que aclara que no volverá a sentarse en la silla que le mantienen reservada en la entidad, debido a que el plenario no ha aceptado su dimisión como académico.

Su nueva situación no va a propiciar que incremente la actividad literaria de una forma sensible, según el autor, porque "eu sempre escribín moi pouco e moi devagar. De maneira que nunca deixei de escribir nin me acelerei demasiado. Non se pode escribir moito, porque faise mal. Hai que escribir pouco e pensar ben o que se di".

Por su parte, el titular de la Consellería de Cultura e Educación, Jesús Vázquez, se negó a "entrar nestas cuestións", al ser preguntado sobre la conspiración que según Ferrín amenaza la independencia de la RAG. Y muestra "máximo respecto pola Real Academia e polo traballo que desenvolveu nos últimos tres anos".