"Asemblea pola Unidade defende os seus posicionamentos nas xuntanzas de traballo e non fai imposicións. O que non é de recibo é adiar de maneira reiterada o debate sobre os orzamentos e pretender consensuar ás presas e no último momento, sen pasar primeiro por un profundo debate no que se cuestione a xestión económica do Concello para valorar facer cambios nun modelo de xestión orzamentaria que para nós é mellorable". Es la sentencia de Asemblea pola Unidade (AspUn) en relación a las críticas recibidas por "poner distancia" con sus socios de gobierno y "exigir una parcelación presupuestaria" de las áreas municipales. Considera que la información que ha salido a la luz ofrece una "visión sesgada" de la reunión mantenida el jueves por la tarde por representantes de los diferentes grupos del tripartito, que "desvirtúa o noso posicionamento" sobre el debate de los presupuestos para 2017 y proyecta una imagen de AspUn "que non é tal".

Desde Asemblea aseguran que el "esqueleto" o borrador del presupuesto se les facilitó el viernes 9 de diciembre a las dos de la tarde, con el fin de trabajar sobre él e ir madurándolo "entre todo o equipo de gobernó". La primera reunión, añade, se programó para el lunes 12, aunque se aplazó hasta el jueves 15 a petición de uno de los grupos municipales, que pidió más tiempo para estudiar a fondo los datos. Hasta entonces, asegura el equipo representado en el Concello por Tomás Hermelo, Ánxela Vizoso y Eva Rodríguez, "preguntamos varias veces cando iamos comezar a traballar nos orzamentos, e finalmente o debate dáse dous meses despois", repasan.

Asimismo, Asemblea señala que las acusaciones sobre su propuesta para realizar cambios en las vinculaciones del presupuesto para 2017 "son totalmente falsas", y recuerda que hace dos semanas, tras una Xunta de Goberno Local, personal técnico de Intervención "recomenda que pola forma de traballo das distintas concellerías poderíase modificar o modelo de orzamento do Concello para obter máis control na xestión dos gastos e proxectos de cada área" . "Nós non vemos mal esta proposta, ao igual que outras compañeiras do gobernó", añaden desde esta formación, que asume que debe haber "vinculacións compartidas" en el presupuesto y así lo están, "pero tal como nos trasladaron desde Intervención, pódese valorar un novo modelo no que algunas partidas se separen, o cal faría máis doado o control de cada área".

En lo referente a las inversiones, desde AspUn puntualizan que "vólvese a illar e descontextualizar comentarios dunha conversa privada, facéndoos públicos cunha clara intención manipuladora". Apuesta "por un maior reparto nos investimentos" y por dar cumplimiento a varios compromisos plenarios, como es el caso de la reciente creación del Observatorio da Infancia, al que habrá que dotar de fondos. En relación al proyecto peatonalización del centro urbano de Cangas, dicen "apoialo firmemente", pero dejan claro que "peonalizar non significa empedrar" y que se pueden explorar otros modelos de "xestión da mobilidade". Y recuerdan que también en las parroquias existen otras necesidades a solventar, "como o caos circulatorio" que se origina en verano en el entorno de las playas.

Sobre la mesa de diálogo, Asemblea recalca que ha puesto otras necesidades de medios materiales en distintas áreas del Concello, como "ferramentas tecnolóxicas que poidan servir para o traballo de participación real da veciñanza", así como actuaciones medioambientales en y más inversiones para mejorar la gestión de los residuos.

"Entendemos que os investimentos do Concello de Cangas deben ser valorados e compensados entre acción a curto prazo, con resultados inmediatos, e acción a longo prazo que poidan mellorar o noso entorno o benestar xeral da veciñanza", puntualizan los representantes de Asemblea, que también piden "velar polo equilibrio de actuacións" entre el casco urbano, donde hay mayor densidad de población, "e as parroquias, nas que as necesidades no son o simple asfaltado de camiños". También quiere dejar claro que su grupo no defiende "menos persoal e mellor pagado", sino que lo que propugna es que "a igual traballo, igual salario".