"Sendeiros fala da vida, do cotiá, das cousas comúns coas que a xente síntese identificada". "Sendeiros" es la recopilación de casi medio centenar de poemas que el moañés Luis Chapela presenta esta tarde en el salón de actos del Concello de Moaña (19.00 horas). En el acto, el escritor de A Peroxa (Berducedo, 1959) estará acompañado por Daniel Costas. "Ningún dos outros colaboradores poderá acompañarme na presentación", lamenta Chapela. Su hija Cristina Chapela, Camilo Camaño, Anxo Padín, Marcos Ferreiro, Gonzalo Martínez y Luis Chapela Lorenzo han sido parte activa en "Sendeiros", aportando fotografías, prólogo o correcciones lingüísticas.

"Este traballo é o resultado dunha escolma de entre case noventa poemas", explica el autor de "Sendeiros". Las piezas que se recogen datan incluso del 2012 y 2013: "Tamén no 2014 tiven unha etapa moi prolífica. Xa teño outros dous libros con case 90 textos listos para publicar", confiesa. Y es que Chapela no concibe su vida sin la escritura, en la que se inició a una edad temprana: "Teño que escribir todos os días, para min é un hábito", afirma. Cuando comenzó su producción literaria no dudó en guardar todas sus composiciones. Tras un parón en el año 96, Chapela retomó su actividad "entrevistando aos máis vellos da zona". Todavía guarda material sobre costumbres de Moaña sin publicar y que cuentan con un prólogo del fallecido Xosé Neira Vilas. Neira firma unas palabras en "Sendeiros": "Era un bo amigo, faríalle ilusión este traballo", admite Chapela.

El amor en todas sus versiones, los problemas de la sociedad y las anécdotas del día a día son fuentes de inspiración para el escritor. Él, gracias a sus trabajos, también se convierte en referencia para otros artistas de la localidad: "Un poema xa inspirou un traballo de Anxo Lorenzo", cuenta.

Las colaboraciones esporádicas en distintos periódicos, en libros y revistas editadas por colectivos socioculturales de la comarca llevaron "de rebote" a que Luis Chapela comenzase a escribir poesía. "Máis que poemas a min gústame chamarlles versículos"; confiesa casi con vergüenza, "iso de poemario dame respeto". "Sementeira de Orballo" fue el primer libro de poemas que Chapela publicó en el año 2012. Ahora, tres años después, y con más trabajos y reconocimientos a sus espaldas, el escritor nacido en Berducedo espera que el "sendeiro" que esta tarde iniciará en Moaña le permita caminar hasta Bueu y Cangas: " A intención en facer a presentación do poemario tamén nestas dúas localidades, ademais falarei con varias librerías para que o traballo esté á venda".