"Que a lingua galega é a miña lingua, a lingua do pobo ao que considero pertencer e a lingua que quero que me acompañe ata o derradeiro día da miña existencia". Así comienza el acta de últimas voluntades que ayer firmaron en Moaña una representación plural de la sociedad moañesa, dentro de la campaña iniciada por el Concello "En galego para sempre", y en un acto que contó con la destacada figura del ex fiscal superior de Galicia, Carlos Varela, aunque en esta ocasión como presidente de la Asociación de Funcionarios pola Normalización Lingüística. Varela estuvo acompañado por la alcaldesa, Leticia Santos; y el concejal y gran promotor de esta iniciativa, Aldán Santamarina, que el día anterior presentó también en el salón de plenos el manual elaborado desde el Servicio de Normalización Lingüística del Concello, para el uso del gallego en los actos funerarios. En esa reunión estuvieron presentes cinco floristerías, tres funerarias y dos marmolerías.

En el acto de ayer también estaba previsto que intervinieran la actriz María Salgueiro y el actor Salvador del Río con un recital de poemas de Bernardino Graña y Celso Emilio Ferreiro.

En el acta de últimas voluntades que se firmó ayer, se incluye también el deseo de la persona de que "chegada a hora do meu pasamento, quero que todo o relativo ás miñas exequias se realice exclusivamente en lingua galega e polo tanto pídolle á miña familia, aos servizos funerarios e ás autoridades civís ou relixiosas que fagan en lingua galega canto tiñan que facer, público ou privado, oral ou escrito". También consta en el acta que "se terceiras persoas, sexan da miña familia ou autoridades civís ou relixiosas tentasen impedir a realización desta miña derradeira vontade, pido a calquera outra persoa familiar ou amiga que tivese coñecemento deste meu desexo, que tome todas as medidas necesarias para facelo cumprir" y concluye con un cuarto punto relativo a la descendencia para que "reciba con herdo o patrimonio cultural que me legaron a min os meus devanceiros e que llelo transmita ás vindeiras xeracións, para que deste xeito perdure para sempre, respectándoo e defendéndoo antes as adversidades que o puidesen ameazar".

La campaña prosigue hoy a las 12.00 con el descubrimiento de una placa en el cementerio de Domaio, en donde más lápidas hay en gallego de los camposantos del municipio.