Merchi Rodal es la responsable de que a muchos telespectadores se le ilumine la cara de felicidad y que se chupen los dedos al ver los postres que prepara cada semana en el programa "Larpeiros", que emite A Galega. La joven canguesa lleva un año y medio colaborando con el popular espacio y ahora acaba de publicar un libro en el que recoge hasta 70 de sus dulces recetas. "As lambetadas de Larpeiros", un libro editado por Galaxia y que hoy presentará en Casa Quintela de Bueu, una sesión organizada por la Librería Miranda y en la que habrá una demostración en vivo. Será a las 20.30 horas y junto a ella estarán Benigno Campos; el director del programa, Xosé Cermeño; y el editor Francisco Castro.

La colaboración de Rodal con "Larpeiros" comenzó casi de casualidad. "Levamos os Apartamentos Rodeiramar de Cangas e facemos moitas actividades de promoción da comarca, con videos sobre o Facho, o lago de Castiñeiras ou a nosa gastronomía", cuenta. Uno de esos videos era precisamente la preparación de una centolla, una lección que se impartía en tres partes: visita a la lonja, la cocción y finalmente la presentación. "A xente de Larpeiros viu o video e pedíronme que fixera o mesmo para un programa do Nadal de 2011. Quedaron tan contentos que a semana seguinte convidáronme para que fose a preparar unha lambetada porque os doces son o meu forte", cuenta Merchi Rodal. Esa colaboración se mantiene hasta la fecha y sus dulces son ya fijos en esas comidas que se organizan en el Pazo de Pousadouro de Redondela, que es donde se graba el programa.

A la hora de preparar sus postres parte de unas premisas básicas. "Sigo a filosofía do propio programa, con cousas cercanas e sinxelas. Normalmente emprego produtos de tempada e para facer os meus doces non fai falla ter grandes coñecementos de cociña nin moitos aparatos; prácticamente basta cunha batidora e un bol", señala. El libro incluye 70 recetas, entre las que hay un roscón de Reyes, la popular leche frita, magdalenas o las tradicionales filloas. Todo con su toque personal.

Los más afortunados son sus clientes de los Apartamentos Rodeiramar, que durante el verano pasado se prestaron como gustosos conejillos de Indias para seleccionar las recetas que se incluirían en el libro. "Cada día facía un postre diferente para o almorzo e acabei escollendo os que máis gustaban", explica. Para ella "non hai nada mellor que ver a cara de felicidade da xente cando os come, nese momento sintes que valeu a pena o esforzo e poñerte perdida na cociña", asegura divertida. El negocio que regenta tiene carácter familiar y ella es la representante de la tercera generación. "Cambiou moito dende que comezaran os meus avós, que era un restaurante e pensión coñecido como A de Maio. Logo viñeron os meus pais e eu facíalles de pinche", recuerda. De ellos aprendió mucho y para ellos tiene un recuerdo especuial. "As miñas receitas parten do que me ensinou a miña nai, do que a ela lle ensinou a miña avoa e do que podo investigar coa xente maior, que sabe moito dos postres tradicionais", recalca con orgullo.