Los desmentidos al alcalde de Cangas, José Enrique Sotelo, respecto a la actuación del grupo municipal del PP en la construcción del centro de salud de Aldán-O Hío se suceden. Si ayer fue la edil socialista María José Vilas, hoy lo hace el BNG, a través de su portavoz Mercedes Giráldez, mano derecha en su momento de la que fue alcaldesa de Cangas, Clara Millán, cuando se compraron los terrenos. Afirma Mercedes Giráldez que no entiende como Sotelo es capaz de mentir de la forma en la que lo hace diciendo que los terrenos para el citado centro de salud se consiguieron con el PP, "é unha desfachatez incluso demasiado grande para Sotelo, o populismo non lle vai resultar nesta ocasión, a mentira e tan gorda que lle pesará coma unha losa".

Giráldez comenta que no hace mucho escuchó que en las parroquias de Aldán y O Hío había rumores de que Sotelo prometió a "algún votante popular" que el centro de salud no ser haría en O Hío, que no iba a permitir que los de Aldán "perderan" el centro de salud. "Non dou credo á rumoloxía, pero despois de ver todos os acontecementos pasados e presentes con esta infraestructuras me ven á mente o refrán: cando o río soa.. auga leva". O que está claro é que o PP non ten intención de construir o centro de saúde, que leva alargando e dilatando no tempo anos, que Sotelo con dous anos na alcaldía no fixo nada por darlle prioridade a esta obra, que a deputada canguesa do PP votou a favor dun orzamento da Xunta que no contén ningunha inversión para esta obra a pesar de votar en Cangas unha moción conxunta da corporación esixindo incluir unha partida orzamentaria para este fin.

Mercedes Giráldez quiere recordar a José Enrique Sotelo que el día 6 de mayo de 2010, entre la documentación que el Concello de Cangas remite al Sergas estaba el acuerdo plenario donde figura la cesión de los terrenos para la construcción del centro de salud y una copia compulsada de la escritura de compra-venda incorporando certificación catastral descriptiva y gráfica con la referencia. Asegura que hay empezó el calvario. "O PP comeza a dilatar os trámites e a poñer trabas. En xullo o Sergas pide a escritura de formalización de compravenda das parcelas e a agregración das mesmas e remisión da certificación plenaria da cesión da parcela agregada, lembremos que nos primeiros requisitos esixidos pola Xunta, cando gobernaba o bipartito, non se esixía, un acto deliberado de dilatar no tempo o proceso de cesión, a secretaria municipal fixo un informe no que considera que non se xustificaba a petición do Sergas.

La portavoz del BNG recuerda que el Concello se presentó en la Dirección General del Catastro para que figuraran agregadas las 6 parcelas que compró, al tiempo que señala que el Sergas enviaba a otro concello, Caldas de Reis, concretamente, los escritos dirigidos a Cangas. "Meses máis tarde o Director de Recursos Económicos do Sergas, Pablo Torres Arrojo, a mesma persona que conformara a alcaldesa e os representantes veciñais a firme determinación de licitar o proxecto en xaneiro de 2011, comunica que a cesión aínda non se formalizou, xa que ten que haber escritura pública e aceptada polo Consello da Xunta, nova traba e novo calvario, nos orzamentos de 2011 figura unha partida irrisoria de 50.000euros que o BNG denunciou".