"É un sinsentido e carece de base algunha". De esta forma califica el BNG la propuesta de deslinde que el Concello de Moaña presentará en los próximos días ante la Dirección General de Costas para que la tenga en consideración en el anteproyecto de reforma de la Ley. La formación nacionalista, que tuvo acceso a los planos de la propuesta en la Comisión Especial de Urbanismo del martes, asegura que la misma es "unha tomadura de pelo ós veciños porque non hai nada serio", según apunta el edil Valentín Piñeiro.

Piñeiro sostiene que la documentación presentada por el alcalde, José Fervenza, era únicamente "unhas liñas enriba dun plano sen base algunha. Por exemplo, a Casa do Mar queda fóra, e o lóxico é que se Salitre queda desafectado, o mesmo ocorra coa Casa do Mar. Non ten fundamento". Desde el concello aseguran haber elaborado la planimetría conforme a las normas subsidiarias de 1974, donde zonas como la del frente marítimo y A Xunqueira quedaban incluidas en el caso urbano. Pero el edil nacionalista señala que "toda esa documentación xa a remitiu o anterior goberno local a Madrid cando se presentou o recurso. Non hai ningún documento novo que defenda esa tese".

El BNG subraya que la postura que debe adoptarse desde la Alcaldía es reclamar la inclusión de Moaña dentro de los núcleos desafectados en la reforma de la Ley de Costas, como ha ocurrido con otros en Andalucía y la zona del Levante. "Fervenza ten que aproveitar que os gobernos autonómico e estatal son do mesmo partido e facer o posible para que Moaña estea dentro deses núcleos", afirma Piñeiro, que añade que "debe facer unha xestión política". En este sentido, recuerda que "o PP xa tivo a ocasión de arranxar este tema cando coincidiron Fraga no goberno galego e Aznar no español pero non o fixeron".

Las críticas del BNG se extienden al asegurar que todo lo que no sea exigir esa inclusión de Moaña dentro de los núcleos desafectados "é tratar de xustificarse diante dos veciños, pero sen que haxa unha proposta medianamente seria"

La comisión urbanística sirvió, asimismo, para que desde el gobierno local moañés se facilitase a la oposición la documentación relativa al plan viario do Morrazo y al de los aparcamientos disuasorios. Los nacionalistas los estudiarán antes de emitir su opinión al respecto.

El PSOE esperará al informe que irá con los planos

El portavoz del grupo municipal del PSOE de Moaña, Víctor Pastoriza, manifestó ayer la intención de su partido de aguardar al informe que acompañará la planimetría antes de emitir su opinión acerca de la propuesta de deslinde auspiciada desde el gobierno de José Fervenza.

Pastoriza manifestó que "entendemos que os tres planos que nos facilitaron deben ir acompañados de información adicional que non nos entregaron. Estamos á espera de recibila para saber cómo pode entrar Moaña dentro de esa lista de localidades desafectadas". El edil socialista sí mostró su rechazo a un deslinde –el propuesto desde el anteproyecto de reforma de la Ley de Costas– al que calificó de "totalmente caprichoso", por el hecho de que "quedan fóra dotacións públicas importantes como viales, o centro de saúde, os colexios ou os pavillóns, que requiren un tratamento específico".

Para Víctor Pastoriza el principal problema es que la tramitación de la Ley de Costas "é moi complexa. Tocan cambios de lexislatura, de goberno, e nunca se conseguiu desfacerse esa situación. A consecuencia é que agora temos un deslinde ilóxico". El concejal del PSOE aguarda ahora "a coñecer o argumentario no que se basean estes planos e que se remitirá a Madrid".