La Asociación Cultural Enclave da Gaita celebra un año más su ya tradicional festival de música gallega con el que pretenden promocionar y enseñar a la gente los entresijos de la historia instrumentística.

Mañana, día 28, tendrá lugar el festival en el Auditorio Municipal, que contará con las actuaciones de dos grupos gallegos. A Gaita de Sarandón y Os Carunchos serán los encargados de amenizar la sesión. Según explicó ayer Lino González, miembro de la asociación cultural, "o evento está composto dunha parte más formativa e outra máis lúdica".

Cada año el colectivo centra su festival en un instrumento de música tradicional gallega y en este caso, la pieza escogida ha sido la requinta, una flauta travesera con larga tradición en Galicia. "Quenes potenciaron este instrumento foron dous membros do grupo A Gaita de Sarandón", explica González. El otro grupo invitado al evento, Os Carunchos, aportará la parte lúdica a través de su "música festeira".

Noemí Alonso, también miembro de Enclave de Gaita, aseguró ayer durante la presentación del festival que "a nosa intención é promocionar o son galego, pero non só a través dos dous concertos , por iso este ano preparamos tamén unha mostra de artesanía nas festas de San Roque en O Hío". Alonso agradeció la colaboración e interés de la gente. "Cada ano o festival é máis seguido pola poboación, de feito, o ano pasado obtivemos un aforo completo no auditorio e esperamos que este ano se repita".

En la presentación del festival, ayer en el Concello de Cangas, estuvo presente el concejal de Cultura, Xosé Manuel Pazos. El edil, que recordó que el gobierno local financia parte del evento, aseguró que "o festival é xa un punto de referencia en toda a comarca e podemos dicir que é unha riqueza enorme contar con él". Pazos, como responsable de la cultura insistió en la necesidad de apoyar este tipo de actividades, "sería unha torpeza pola nosa parte non facelo", insistió el edil.

Este quinto festival de la asociación cultural comenzará a las 22.00 horas de mañana. La entrada es gratuíta y según explicaron los organizadores, "a xente pode colaborar mercando as participacións para o sorteo de un pandeiro".