"Cando o señor Louzán decideu cousa tan absurda como meter un río nun tubo hai uns cuantos anos, ata o último veciño de Forcarei tiña claro que iso era unha cousa absurda e que ía pasar o que pasou". Eran las palabras, en la tarde de ayer, el secretario de Organización del PsdeG-PSOE, Pablo García, que se trasladó hasta el municipio forcaricense, acompañado por el diputado Guillermo Meijón y la portavoz del grupo municipal socialista, Ana Doval, para visitar el socavón abierto en el vial que une Cachafeiro con Vilapouca. Esta formación subraya que esta gran brecha en la vía de comunicación que une los dos núcleos urbanos forcaricenses no es una consecuencia directa del temporal, sino de una "chapuza" que atribuyen a la Diputación de Pontevedra. "E o colmo dos colmos é que o que fixo a chapuza agora, como ve na televisión que había que facer unha foto absurda como a de Feijóo regando cando era dos incendios, veña facelo precisamente ao sitio onde el creou o problema", afirmó García, haciendo referencia al presidente de la citada institución provincial, Rafael Louzán.

El secretario de Organización del PSdeG afirmó que lo que sucedió en Forcarei "non é nin responsabilidade do ´Xynthia´, nin responsabilidade das chuvias, porque é normal que en Galicia chova, senón que é unha responsabilidade propia del (por Louzán) e dunha chapuza que fixo hai tempo". "Non pode vir vendendo ningún tipo de moto dicindo que vai facer unha ponte cando era o que tiña que ter feito no seu momento, máis sobre todo cando estamos falando da principal vía de comunicación que vertebra os dous núcleos de poboación máis grandes que ten o concello", añadió. Pablo García hizo hincapié en que el hundimiento de este vial afecta a la actividad del polígono de Vilapouca en un momento en el que "non estamos sobrados de empresas nin de postos de traballo".

Por su parte, el diputado Guillermo Meijón anunció que el PSOE presentará a nivel municipal, provincial y autonómico iniciativas para que "quede ao descuberto" lo que sucedió en este vial. "Todo Forcarei sabe que o verdadeiro ciclón non é o ´Xynthia´ senón que que o verdadeiro ciclón para Forcarei foi o señor Louzán", declaró. El políticoi socialista aprovechó la ocasión para hacer referencia a la aguardada mejora de la carretera que une Forcarei con Soutelo de Montes. "O señor Feijóo comprometera en 3 meses que a carretera que une Forcarei con Soutelo quedaría feita porque era, segundo el, cuestión de vontade política. Xa levamos un ano de goberno de Feijóo e non se volveu acordar do tema das estradas de Forcarei", apostilló.

Ana Doval manifestó que se debió haber intervenido en la zona "hai 25 días e non esperar á noite do xoves". Subrayó que la Diputación tenía hace más de 20 días la prealerta de que existía un problema en la zona. Señaló que en eses momento la carretera estaba "cedida dun lado" y ya empezaba a acumular agua, una situación que, al parecer, se fue complicando hasta que el firme cedió, se abrió el socavón y se desató un torrente que ocasionó múltiples daños también en el vecino municipio de Cerdedo.

García, Meijón y Doval visitaron en la tarde de ayer las inmediaciones del circuito de karting de A Madalena. "A orixe do socavón empeza aquí", dijo la portavoz municipal del PSOE, señalando a la acumulación de tierra y escombros en la zona. "Os veciños o vían vir", subrayó. Entiende que con las fuertes lluvias todo este material fue arrastrado hasta el cauce fluvial, contribuyendo a taponar la tubería por la que se canalizaban las aguas en las inmediaciones de polígono de Vilapouca. Apuntó también que la depuradora existente en la zona se encuentra vertiendo al río.