El Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG), ha emitido un fallo en el que da la razón al Concello de Silleda en la paralización del proyecto urbanístico que promueve Nova Carballeira en Travesa do Campo. El auto está motivado por una de las dos denuncias particulares presentadas contra la empresa por considerar ilegal el estudio de detalle aprobado en su día por el anterior gobierno local. "Xa diciamos que o tempo poñerá a cada un no seu sitio e, con este faio, vense a dar a razón ao concello cando decidimos suspender o proxecto", afirma la alcaldesa, Paula Fernández Pena.

La resolución del tribunal, contra la que Nova Carballeira podrá interponer un recurso en el plazo de cinco días, indica que el estudio de detalle no se ajusta a la legalidad por no respetar las alineaciones establecidas en el Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM), algo que había defendido el concello y otra familia que también había demandado a la promotora y cuyo recurso está pendiente de resolución. "Aínda que primeiro haberá que determinar de forma definitiva se o proxecto é legal ou non, non é moi habitual que se dicten paralizacións temporais", destaca la alcaldesa. Por lo tanto, a día de hoy el ejecutivo cuenta con el apoyo del TSXG para la suspensión de las obras que había decretado la alcaldesa. En este sentido, Pena señala que su decisión "nunca estivo motivada por cuestións persoais" y advierte que "nós non outorgamos licenza por silencio administrativo, nin demos permiso para unhas obras con informes técnicos e xurídicos en contra estando a alcaldía en funcións e cando o PSOE xa gañara as eleccións". Recuerda que ahora la justicia desaconseja la promoción inmobiliaria y que el anterior ejecutivo no puso trabas al proyecto "pese a que para o primeiro edificio había informes desfavorables, e para o segundo incluso carecía de informe xurídico", dice.

La mandataria, que compareció acompañada de los ediles de Obras y Medio Rural, Manuel Cuiña y Gerardo Lázara, señaló que este fallo no implica la inviabilidad de cualquier proyecto. "O proxecto é construíble, pero cumprindo os requisitos legais. É dicir, propoñendo outro estudo de detalle que terá que se avaliado para constatar que se axusta ao planeamento urbanístico", aclara Lázara. Pena dijo, sobre la demanda por prevaricación presentada por Nova Carballeira contra ella que "só nos requeriron no xulgado para aportar o expediente administrativo".