Ana Cela / A ESTRADA

En un comunicado remitido en la tarde de ayer por el responsable local del BNG, Xosé Manuel Baños, los nacionalistas de A Estrada salieron al paso de las declaraciones realizadas el viernes por el diputado autonómico del PP Jesús Palmou durante la presentación de las iniciativas cursadas por el grupo parlamentario popular en relación con la Fundación de Exposicións e Congresos y con la Feira do Moble de Galicia. Tras recordar que el Bloque estradense no tiene representación en el patronato de la entidad, esta formación consideró "demagóxica e hipócrita" la actitud "deste deputado en concreto e do PP en xeral" respecto a su intención de pedir que la Consellería de Innovación e Industria exponga en el Parlamento si va a apoyar a la fundación como institución y sede de las ferias del sector del mueble en la comunidad autónoma. En este sentido, el BNG quiso aclarar que "se cando estamos a falar de apoio falamos de cartos, dicir que a Deputación de Pontevedra, unha das únicas institucións supramunicipais que quedan en mans populares, non aporta nin un só euro á fundación".

"Fronte iso, a Consellería de Innovación e Industria, co mesmo número de representantes, aporta 60.000 euros", se subrayó también ayer desde el Bloque estradense, que no dejó pasar la oportunidad de solicitar, "se vamos a falar de apoio", tanto a Palmou como al PP en general "que fagan as xestións oportunas para que a Deputación de Pontevedra, cando menos, aporte á Fundación de Exposisións outros 60.000 euros, como fai a consellería". Continuando en esta línea, los nacionalistas subrayaron que el apoyo a esta entidad y al sector del mueble "non se fai só inaugurando exposicións, senón con cartos e o PP nisto non pode dar leccións a ninguén".

Responsabilidades

Por otra parte, el BNG quiso recordar ayer a Palmou que es el Partido Popular el que tiene mayoría en el patronato de la fundación, "que impuxo cos seus votos un xerente determinado". "Polo tanto, a responsabilidade do resultado desta xestión correspóndelle a quen o elexiu", continúan los nacionalistas, toda vez que recordaron "que o déficit de 2007 é de máis de 100.000 euros".

En el comunicado remitido ayer, el responsable local del Bloque Nacionalista Galego se refirió también al proceso de elección de un nuevo gerente para la fundación que se abre con la decisión de Alfonso Sanmartín de abandonar el cargo: "Coa dimisión do xerente imposto polo PP ábrese outra oportunidade para profesionalizar a xerencia da Fundación de Exposicións, tal e como pretendía a consellería". Seguidamente, Xosé Manuel Baños añadió que, teniendo en cuenta que en estos momentos es el PP el que tiene "as rendas", "deles depende seguir como até agora ou darlle un novo rumbo á fundación e ao sector".

El BNG afirmó compartir la preocupación expresada por Palmou en relación a la proliferación de ferias del mueble en distintos recintos feriales de la comunidad, "creados ao chou polo PP durante os anos de mandato na Xunta". Tras citar certámenes del mueble como el inaugurado en Lugo o el celebrado en Vilagarcía, los nacionalistas recomendaron al citado diputado del PP que,"se tanta preocupación ten", "lle dea orde aos representantes do PP nos distintos padroados para que se opoñan á organización de eventos deste sector tan importante para A Estrada".