31 de diciembre de 2016
31.12.2016
Tribuna libre

A chegada do AVE pola variante exterior é unha conquista de Ourense

31.12.2016 | 02:41
Un tren Alvia en la estación Empalme de Ourense.

Atrás quedan as declaracións, desafortunadas en inicio e rápidamente rectificadas, por parte do ministro de Fomento. Daquela reflexión queda hoxe a constatación de que a variante exterior de alta velocidade de Ourense é un asunto prioritario na axenda do Ministerio de Fomento.

Aquelas manifestacións xeraron unha forte reacción nos medios de comunicación de Ourense e Galicia, ao entenderse que se estaba cuestionando esta variante ferroviaria. E o que é máis importante: a unión de toda a cidade, de toda a provincia, en torno a un proxecto que todos sabemos prioritario e fundamental para o futuro de Ourense.

A rápida reacción da Alcaldía, tendente en primeiro lugar a esclarecer o auténtico sentido das devanditas manifestacións, e en segundo lugar a procurar unha pronta rectificación, conseguiu a ratificación da continuidade da variante exterior como incontestable. Quedou de manifesto que o diálogo constructivo e o respecto institucional son dúas claves irrenunciables á hora de defender os intereses xerais de Ourense, obxectivo primordial de todo xestor público e de todo alcalde en particular.

Cabe lembrar que o 19 de abril de 2013 a anterior ministra de Fomento, Ana Pastor, presentou en Ourense o novo proxecto de integración ferroviaria na capital co obxectivo de dar adecuada resposta ás opinións de todas as administracións, institucións e sectores implicados (Ministerio de Fomento, Xunta de Galicia, Deputación e Concello de Ourense). E que naquela data foi confirmada a variante proxectada entre Taboadela e Ourense como a solución máis axeitada para a chegada da alta velocidade á cidade.

Unha solución que optimizaba o trazado contemplado no proxecto de 2011, facendo un replantexamento dalgunhas das actuacións ferroviarias complementarias, co obxectivo de favorecer a conexión de alta velocidade nos prazos previstos e o máximo aproveitamento dos recursos dispoñibles. Lembrouse que desde aquela data fóronse sucedendo diversos avances administrativos na tramitación ministerial desta variante ferroviaria.

Así, a mesma ministra de Fomento o 22 de xuño de 2016 en visita a nosa cidade informaba que no tramo Taboadela-Seixalbo, o expediente estaba en mans do Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio Ambiente. E que todos os proxectos estaban na súa fase final, co obxectivo de licitar as obras tan pronto como dispoñamos do visto e prace ambiental. E que, entre Seixalbo e o Túnel de Montealegre estaba a concluír a tramitación ambiental. E que no tramo máis avanzado, Túnel de Montealegre-Estación de Ourense, estabase a finalizar o proxecto axustándoo ao acordado co Concello e logo proceder a licitar as obras.

E lembrouse tamén na liña de avance administrativo, con data 3 de novembro de 2016 o BOE publicaba a Resolución do 20 de outubro de 2016, da Secretaría de Estado de Medio Ambiente, referida ao impacto ambiental dos Proxectos de Construción dos tramos Seixalbo-túnel de Montealegre e túnel de Montealegre-estación de Ourense e do proxecto básico do tramo Taboadela-Seixalbo. Resolución que finalmente informaba favorablemente a proposta de novo vertedoiro, cumprindo os requisitos ambientais.

É dicir: o proceso administrativo e ambiental da variante avanzou dun xeito lento pero decidido desde 2013 ata novembro de 2016.

Tras esta aportación de antecedentes formalizouse a reunión co ministro para a tarde do martes 13. A rápida reacción, en coordinación co goberno galego e o provincial, e a nosa representación parlamentaria en Madrid, xunto coa forza do sentir cidadán da sociedade ourensá, foi decisiva para que en poucas horas quedara solventada a polémica, coa rotunda e contundente manifestación do ministro: "Ratificar o compromiso coa variante exterior de Ourense".

Compromiso que deberá manifestarse dando pasos firmes, rápidos e efectivos nos procedementos administrativos e medioambientais que permitan a licitación das obras de construcción da variante exterior, de xeito que se elimine toda dúbida sobre a necesidade de construción desta variante exterior que é unha parte fundamental da conexión por alta velocidade entre Madrid e Galicia.

Acaba de comezar unha nova Lexislatura, e temos un novo Goberno cun novo ministro que o pasado 5 de decembro, reuniuse co presidente da Xunta, tendo como tema central da axenda o desenvolvemento das infraestruturas ferroviarias (AVE) a Galicia. O propio ministro, De la Serna, recoñeceu que estas obras seguen sendo unha prioridade para o Goberno, que existen dificultades en determinados tramos, e que ademáis a dilatada situación de bloqueo político do goberno central en funcións impediu actuar para resolver os problemas xurdidos na execución destas complexas obras.

É por iso que o que toca agora é primar máis a resolución dos problemas existentes na construcción dos distintos tramos do AVE a Galicia, dando impulso ás obras e acelerando os trámites e licitacións dos tramos pendentes.

Todos debemos ter claro algo: o tramo da variante forma parte dunha líña ao servizo de toda Galicia. E non é serio imputar a este tramo nin o retraso nin a elevación do custe do AVE a Galicia. Falamos dun tramo de pouco máis de 17 km dun total de 415,75 km. E o seu custe de construcción previsiblemente estará na media por kilómetro do resto da lína, e moi por debaixo do custe entre Lubián e Porto.

A chegada da Alta Velocidade pola variante exterior é unha conquista de Ourense á que a cidade non debe renunciar. O sabe a sociedade ourensá co seu goberno municipal á cabeza. Cabe lembrar que nestes últimos lustros, e con gobernos de distintas cores políticas, o Concello sempre imprimiu o seu énfasis na chegada do AVE á nosa cidade como elemento de desenvolvemento económico e vertebrador da cidade.

E é precisamente neste intre cando a Alcaldía seguirá a exercitar o diálogo constructivo e o respecto institucional para manter a vixiancia sobre este proxecto estratéxico para Ourense. Para garantir que os intereses xerais dos ourensáns estarán salvagardados e contarán cunha férrea defensa desde a cidade e desde o Concello.

Nin Ourense nin Galicia poden darse por por satisfeitas ata a finalización completa e correcta das obras, segundo o establecido. E que esa finalización conleve a construcción da variante exterior de Ourense. A voz da cidade, a voz da provincia, alzouse ao unísono para reivindicar o que por dereito lle pertence a Ourense. A unión de toda a sociedade ourensá deixou clara a unión perante a necesidade de non dividir á cidade, algo garantizado mediante a variante exterior.

*Alcalde de Ourense

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

Suscriptor | Opinión

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

J. ARNEIROS TORCELA *

Pequeña historia de los cine clubs en Ourense

El 28 de diciembre de 1928 se creó en España, en la...

 
 

JAVIER SÁNCHEZ DE DIOS

La evaluación

Una de las sorpresas que ha deparado este verano que parece no acabarse nunca -sus calores...

 
 

SANTIAGO LAGO PEÑAS*

Un debate desenfocado

Me temo que el debate sobre el turismo que se está desarrollando en España en las...

 
 

MATÍAS VALLÉS

Trump triunfaría en Corea del Norte

El conflicto de Corea del Norte demuestra que el planeta no puede...

 
 

JOSÉ MANUEL PONTE

El guion de los atentados

Es inevitable seguir hablando de los trágicos sucesos de Cataluña, de sus...

 
 

PEDRO DE SILVA

Abatidos

Abatir, en primera acepción (RAE) es derribar algo, echarlo por tierra. Solo en cuarta...

 
 
Enlaces recomendados: Premios Cine