Julio Santos Pena / MARÍN

El polémico asunto de la Casa da Veiguiña, adquirida por decisión de numerosos nacionalistas hace ya varios años y que, tras el conflicto habido en en seno del BNG y una larga trayectoria judicial quedó como propiedad de este partido político sin que se devolviese un euro a quienes sostuvieron el pago de la hipoteca durante años, sigue coleando. El conflicto deriva ahora en la reclamación que los abogados y procuradores del Bloque hacen a Xan Montenegro de las costas de los distintos juicios celebrados por esta causa y que superan los dos mil ochocientos euros.

Curiosamente, el ayuntamiento reclama por la vía de apremio el pago de 31,46 euros por recibos atrasados de agua y recogida de basura y la empresa eléctrica Unión Fenosa hace lo propio mediante una empresa de "acción de cobro" por valor de 41,86 euros.

Esperpéntico

Ayer tarde, en la propia plaza de la Veiguiña frente a la polémica casa, Xan Montenegro y otro compañeros del Colectivo Veiguiña ofrecieron una rueda de prensa en la que califican la situación como "esperpéntica" y culpan directamente de la misma al senador Francisco Jorquera Caselas que ejerció el papel de demandante depositario de la casa que, según dice Montenegro "en vez de pagar usurparon e da que deben varios miles de euros pretendendo vacilar e intentando chuparnos o sangue para así saciar os vicios vampirescos e chulescos que arrastra o BNG nos últimos tempos".

Xan Montenegro resalta lo que entiende como "incongruencias dun proceso xudicial que o BNG escolleuo para solucionar un problema político pedíndolle aos xuices que declaren a Xan Montenegro como testaferro, mero home de palla, etc. e ademáis tendo a cara dura de esixirlle que lle pague os gastos dun proceso xudicialmente inxusto e políticamente propio de miserables".

Ambos comparecientes en la rueda de prensa calificaron de "impresentable que o BNG demande transparencia nas institucións e por contra presuman de usar testaferros para comprar a casa da Veiguiña o que debe ser a famosa transparencia da que falan, algo moi coñecido nos ambientes sicilianos".

Cuarenta y dos mil euros

Montenegro dijo también en su intervención que "queremos deixar claro ante os cidadáns de Marín e Galicia que o Bloque expolía e asoballa para os seus fins políticos conseguindo unha casa que non pagou e que o portavoz municipal Manuel Ruibal minteu cando afirmou públicamente que os cartos estaban depositados no xulgado. Nunca solicitaron facerse cargo da hipoteca que lle foi transmitida polo Banco Pastor S.A. a finales de agosto de 2004 quedándose cun botín de máis de cuarenta y dos mil euros pagados por nós".

Cinismo

Finalmente los miembros del Colectivo Nacionalista entienden que el Bloque actúa con cinismo que deja todo en aguas de borrajas y añaden: "Nas súas consignas enchen a boca de democracia, liberdade de expresión e pluralidade e do diálogo como arma fundamental para arranxar os conflictos e todo queda nun vulgar cinismo".

Terminaron su intervención diciendo que "a triste realidade é que seis anos despois da desfeita do proxecto unitario do nacionalismo en Marín, en lugar de tender pontes de entendemento, lanzan misiles de provocación e asoballamento ante o que non imos ficar calados e que non se preocupen o vicepresidente da Xunta a portavoz nacional Anxo Quintana e o secretario xeral da UPG que, en canto poidamos, cobrarán ao contado e ben cobrado porque o peto do porquiño xa está medio recheo".