Los profesores del colegio Antonio Palacios, conscientes de la gran riqueza de la cultura popular y las tradiciones, llevan ya años trabajando con sus alumnos con el objetivo de ponerlos en contacto con las raíces culturales de Galicia.

Según el profesorado del centro la cultura tradicional que perduró en el tiempo corre peligro de desaparecer con el paso de una sociedad agraria a una industrial, "os nosos costumes, ditos, refráns, cantigas, lendas, rituais, son realidades que están presentes nas distintas unidades didácticas que ano a ano van traballando nas aulas: a vendima e o proceso do viño; a castaña e o castiñeiro; o mel; os maios; as fogueiras de San Xoán e un longo etcétera son temas que durante os últimos anos foron levados ás aulas e os alumnos coñeceron costumes, oficios e ferramentas tradicionais ou mesmo historias locais contadas polos seus maiores", explican.

Detrás de esto aseguran que siempre hay un trabajo de investigación y recopilación preguntando y realizando encuestas a sus mayores y a los que más saben de cada tema. En el colegio procuran que cada año se centren en un tema para después trabajarlo en las aulas. Fruto de ellos son las exposiciones que son visitadas por toda la comunidad educativa y que recoge las aportaciones de todos los cursos.

Este año el tema de estudio fue el maíz, "o millo", su origen y su importancia histórica en la economía y en la vida social de esta tierra. Así, han trabajado con vocabulario relativo al "millo", su cultivo, la utilidad y los productos derivados de este como los molinos, los hórreos, recetas o canciones.

"Estamos afeitos a valorar coma patrimonio os grandes monumentos históricos. Pero existe outro patrimonio, moito menos valorado e máis difícil de ver e en risco de desaparecer, un patrimonio coma a tradición oral galego-portuguesa que aspira, con moitas posibilidades, a acadar o recoñecemento da Unesco coma Patrimonio Inmaterial da Humanidade. Dende o noso colexio queremos apoiar esta candidatura que naceu dentro da iniciativa radiofónica Ponte nas ondas, organizada por centros escolares das dúas bandas do Miño. Xunto con eles o noso colexio leva traballando sobre o patrimonio inmaterial e participando no programa".