Julio Fernández Gayoso ha devuelto este lunes la Medalla de Ouro da Cidade al Concello de Vigo. "Coñecida a opinión da Corporación sobre a miña Medalla da Cidade non podo tela no meu poder nin un día máis polo que xunto coa insignia achégoas na presente", ha explicado el expresidente de Caixanova en una nota.

El distintivo fue depositado en el Consistorio por un familiar del excopresidente de NCG. "Durante más de 60 anos dediquei a miña vida a traballar polo interese de Galicia e de Vigo -a miña amada cidade de nacemento- e, aínda sen medalla, continuarei nesta mesma senda de traballo".

El pasado 25 de febrero, a iniciativa del BNG y con el respaldo de los 'populares y la abstención de los socialistas, se aprobó iniciar el expediente para proceder a la retirada del distintivo en sesión plenaria. Una decisión -argumentada en la estafa de las participaciones preferentes y las indemnizaciones millonarias de los exdirectivos- que deberá aún ser ratificada en un pleno posterior.

Aquel día, los nacionalistas reclamaron por "dignidad" retirar el galardón que el Concello de Vigo le concedió en marzo de 1997. Al que fue presidente de Caixanova y Novacaixagalicia le responsabilizaron desde el BNG de la "mala gestión" de la entidad y la comercialización de las polémicas preferentes y de "despreciar" a los representantes públicos cuando en su comparecencia en el Congreso de los Diputados durante la comisión sobre el sector financiero dijo evitó asumir cualquier responsabilidad.

Reacciones del PP y del BNG

La portavoz municipal del BNG, Iolanda Veloso, entiende que el gesto de Gayoso es la "conclusión lóxica" del pleno porque "deste xeito recoñece que ten que responder ás demandas da cidadanía".

"Agardamos que este feito se repita no futuro e Gayoso asuma as súas responsabilidades polas decicións que tomou en prexuizo da cidadanía". En su opinión, Gayoso "deberá recoñecer que estaba ao fronte de Caixanova e da caixa fusionada e polo tanto "máximo responsable da emisión das preferentes, posible responsable dos desafiuzamentos que se produzan e da posible perda da obra social".

Por su parte, el PP, en un comunicado, se ha limitado que le parece "una decisión coherente" tras el pleno del pasado 25 de febrero.