Seis académicos se suman a la corriente de apoyos para que Xosé Luis Méndez Ferrín no abandone la Real Academia Galega, tras el escrito de renuncia enviado por el presidente esta semana que abrió una crisis en la institución de la lengua gallega por excelencia. Darío Xohán Cabana, Manuel Rivas y Francisco Fernández Rei fueron los primeros en cortar el hielo para intentar calmar los ánimos y llamar a la reflexión por el bien de la institución, pidiendo públicamente a Méndez Ferrín que agote su mandato. Les siguió Rosario Álvarez, presidenta del ILG. Unen sus voces Ramón Lorenzo, Salvador García Bodaño, Margarita Ledo y Xosé Neira Vilas, pronunciándose a favor de que Méndez Ferrín permanezca en la Presidencia. La escritora Luz Pozo y el teólogo Andrés Torres Queiruga, respetando su decisión de abandonar el trono si él considera que es la mejor opción, le piden que se quede como miembro numerario, "lugar que de ningunha maneira debería deixar".

"Convén respectar un pouquiño os tempos, a ver cómo evolucionan as cousas en canto a dita decisión, pero como académico debe seguir", expresó Torres Queiruga. Luz Pozo también va por esta línea: "Que faga o que lle pareza mellor; se quere deixar a Presidencia teno que valorar el pero traballando na academia como compañeiro, como académico, debe seguir, claro". Manuel Rivas avanzó hace unos días que la mejor opción es plantearlo en el próximo plenario: una petición lo más unitaria posible y de manera formal. Para este plenario todavía no hay fecha convocada; el próximo sábado habrá un acto en la RAG, para el ingreso del académico Xosé Fernández Ferreiro, que podría ser el último para Ferrín como presidente.

Hasta el momento, una decena de los 27 académicos que conforman el pleno estarían dispuestos a cumplir la iniciativa. La periodista y escritora Margarita Ledo expresó su apoyo a Ferrín, así como el catedrático Ramón Lorenzo: "Eu penso que debe continuar e non vou entrar en detalles, só digo que eu quero que continúe". No obstante, Ferro Ruibal, preguntado por esta opción, prefirió evitar contestar: "Eu nunca respondín desde que se iniciou este proceso porque entendo que son cousas internas da Academia". Por su parte, el escritor Xosé Neira Vilas consideró que debería agotar mandato. "Polo menos un ano máis e logo xa se verá; dixen desde un principio que non quixera que Ferrín chegara a ese extremo de renunciar", expresó Neira Vilas, que considera que la institución "debe estar por encima diso e hai que destacar que Ferrín fixo un traballo moi digno todo este tempo".

El escritor Salvador García Bodaño coincide en la idea: "Él debe rematar o seu mandato, eu chamei á súa muller para dicirlle exactamente isto, que quede". Según García Bodaño, para muchos "todo isto foi unha cousa que non tiña moito sentido, unha cousa excesiva".

"Sempre hai cambios de impresión entre académicos, discusións lingüísticas... eu levo moitos anos na Academia e escoito agora a algún dos compañeiros máis modernos e penso, pero este non vai á mesma Academia que vou eu ou non ten sentido; non o entendo", argumentó ayer García Bodaño. "O da filla xa foi, xa non está. Estamos encantados con Ferrín", añade.