La conselleira de Política Territorial, Obras Públicas e Transportes, María José Caride, reclama al alcalde de Tui, Antonio F. Fernández Rocha, que complete la documentación que debe acompañar al plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM), según exige la Ley. La titular de la Consellería salía ayer al paso de las declaraciones formuladas el día anterior por el regidor tudense, sobre la reciente sentencia del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) sobre el urbanismo del municipio tudense y afirma, en contra de lo reiterado por Rocha que "iso non significa que o Concello estea facendo ben as cousas".

Manifestó Caride en Vigo que las declaraciones del alcalde tudense "non deixan de sorprenderme, porque a sentencia do TSXG é a resposta a un recurso presentado polo anterior conselleiro de Política Territorial, Núñez Feijóo, que actuou cun comportamento político de dubidosa moralidade, porque interpuxo ese recurso o 21 de xuño de 2005, é dicir, dous días despois das eleccións, porque antes non se quixeron tomar cartas neste asunto", expone.

Recordó que el conselleiro anterior, Cuiña Crespo, "intentou en dúas ocasións suspender o planeamento de Tui porque había actuacións absolutamente irregulares, pero esa dobre moralidade fixo que o asunto estivera nun caixón e nunca se tomaran as decisións", dice. Entiende Caride que se estaban produciendo daños patrimoniales graves, se empleaban mapas incorrectos, entre otras irregularidades, por lo que decidió "suspender o planeamento de Tui en febreiro de 2006".

Añadió que de forma paralela, el Concello de Tui está elaborando su PXOM que remitió el 22 de agosto de 2008 "é dicir, aínda estamos en prazo", aclara. Además indicó que con independencia de los tres meses con que cuenta Política Territorial para responder al PXOM, el Concello no presentó todos los informes que exige la Ley para su aprobación. Cita como ejemplo el informe en materia de telecomunicaciones del Ministerio de Industria, el de Patrimonio de la Consellería de Cultura, y del Ministerio de Defensa en materia de costas y carreteras. Resaltó la importancia del referido a telecomunicaciones señalando que los tribunales anularon el PXOM de Ourense por no contar con él.

Precisó que Tui debe completar su documentación y "o lóxico e razoable é que o faga canto antes para que nós poidamos emitir esa resolución". Precisa Caride que "o prazo para resolver non comenza ata que a Consellería teña toda a documentación" que se demanda, de acuerdo con la Lei do Solo 9/2002.