Ciencias para o mundo contemporáneo

 

Inés Ben - Burela

A través de distintos medios de comunicación púxose en cuestión a asignación horaria, e mesmo a inclusión, de Ciencias para o Mundo Contemporáneo no Bacharelato. Resulta cando menos sorprendente ver de quen parten as voces que se pronuncian en contra.
Pero xa está, xa se truncou de novo a oportunidade de transmitirlle á sociedade que a ciencia e a tecnoloxía forman parte da cultura. Tamén, de novo, temos permiso para facer ostentación do noso analfabetismo científico sen ruborizarnos e sen decatarnos de que estamos en realidade presumindo da nosa falta de cultura.
A inclusión de Ciencias para o Mundo Contemporáneo nas distintas modalidades de bacharelato outorga ó coñecemento científico o rango que debe ocupar ó ser considerado como parte da cultura xeral da cidadanía.
Se en todo momento a alfabetización científica foi fundamental para asegurar un futuro desexable para a nación, neste momento non cabe dúbida algunha sobre a súa incidencia neste eido. Ó respecto pronunciase claramente o traballo: "Europa necesita máis científicos", realizado pola Comisión Europea.
Con todo, a principal finalidade da materia citada está relacionada co Artigo 27 da Declaración Universal dos Dereitos Humanos: "Toda persoa ten dereito a participar no progreso científico e nos beneficios que del resulten". O termo participar non deixa ningunha dúbida sobre o alcance e sentido deste artigo.
Non somos quen de ver que das once materias comúns que ten o alumnado no Bacharelato, é esta a única materia de coñecemento científico?
Sabemos que esta etapa debe preparar para os estudos de nivel superior pero, tamén sabemos, que debe facelo sen descoidar a formación integral das persoas.
Non somos capaces de percibir que, a partir de terceiro da ESO, unha boa parte do alumnado deixa de ter contacto con materias de ciencias no sistema educativo?
Tal como está formulada, a finalidade da materia é a de asegurar que toda a cidadanía poida fundamentar as súas decisións relacionadas coa ciencia e a tecnoloxía, tanto na súa vida persoal como social, e que estea capacitada para participar na sociedade, en temas que son vitais para o futuro da humanidade.
Unha sociedade que pretende camiñar cara á democracia, non pode permitirse o luxo de prescindir desa formación.

  HEMEROTECA
CONÓZCANOS: CONTACTO | FARO DE VIGO | LOCALIZACIÓN Y DELEGACIONES | CLUB FARO DE VIGO | ACERCA DE ED. GALEGO PUBLICIDAD: TARIFAS | CONTRATAR
farodevigo.es es un producto de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos ofrecidos a través de este medio, salvo autorización expresa de farodevigo.es. Así mismo, queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo 32.1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad intelectual.
 


  Aviso legal
  
  
Otros medios del grupo Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca | El Diari  | Empordà  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad | Oscars | Premios Goya